|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta till en rappare bil =) åker idag en 528 touring 00,a samt en e36 -97,a 318 touring.. ja hur som hälst har hittat en 330 touring 01 samt en 325 02 touring.. vad vet ni om dom bilarna? vad tror ni är bästa köpet? givetvis svensksåld bägge bilarna och 330 har gått ca 13000 och 325 11 000 .. 1 gång import ,aldrig mer =) | |
| Vill du ha rappare bil än 528 touring så är det 330 som gäller. Sen beror det på utrustning också. Fördelen med 325an är ju att det är rostskyddsgaranti kvar om inte huven och bakluckan redan är åtgärdade. | |
|
+ att 325:an är en 'facelift' som ju innebär lite annat än bara utseendet. == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
| Men 330 har en underbar motor, kanske köpa en facelift 330 som gått lite mer? | |
| 330i, UTAN TVEKAN! Även om den inte har facelift! Du kommer inte vilja skiljas från den efter köpet! | |
|
Klart man helst tar en 330, klart man vill ha facelift helst med M-paket. Själv tittade jag nyligen på 320i (2.2), 325i samt 330i. 320i (2.2) funkar för normal körning men absolut inget mer. 325i tycker de extra 23hk känns tydligt. Nu finns det en hel del körglädje. 330i Roligast, bra drag och gott ljud. Vad man väljer beror på hur mycket pengar man vill spendera. Generellt tycker jag 325:an är mest prisvärd, lite av en bortglömd mellanmodell. Har bara haft min 325iT ca 2 veckor men jag tycker den går mycket fint och relativt snålt, ca 0.85 vid blandad körning med övervikt åt landsvägen. En 330 drar givetvis mer och kostar mer att försäkra. Vad som är bästa köp beror på vad du själv gillar bäst och vill betala. Sen gäller det att hitta rätt bil till rätt pris. Lycka till! |
|
|
Köp 320(170)eller 330(230),tycker inte att de23hk(325i) känns nåt,obetydlig prestanda skiljnad. Sen är det en annan sak om du hittar 320-325 för samma pengar då är det klart att man köper 325. |
|
|
Jag hade personligen inte valt bilen utan facelift. Tycker faceliften gör mycket för utseendet. 02an lär också ha lite mindre barnsjukdomar. Motorn kan jag inte säga någonting om då jag aldrig kört en 330 eller 320. Dock har jag svårt att tro att 22hk inte känns jämför med 320n. /325i ägare... |
|
|
Ok ja det är svårt. hur som hälst lutar det nog mer åt 330 touringen, 01,a 13 300 mil svensksåld och mycket fin,skinn osv.. 125 000 för den. känns som rätt kurs för den eller vad säger ni ? 1 gång import ,aldrig mer =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.