AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
878

Missljud vid regn i E46

Jag hör ett irriterande "knäppande" el. "smattrande" ljud från överkanten på förardörren vid blött väglag i farter över ca. 90 km/h.
Någon sam hör samma ljud och kanske gjort något åt det?
Bilen är en 320d touring -00 (utan rails)

/ T
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hört lite från min gamla E46 330CiA-01. Prova att smörja in gummilister med lite vaselin, ej silikon det dödar gummit. Då försvann mina ljud.
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Hej,
Har hört samma ljud. Vet ej om jag kan förknippa det med att det regnar. Men det kommer från dörren, lite högt upp tycker jag. Har fått för mig att det hör ihop med fönsterhissarna. Kan ha fel. Vore intressant att höra om fler har problem med det. Och om man kan göra nåt åt det.
Känns bara irriterande..
/Svante
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns en sträng om detta avseende E39. Tipset där var att lyfta lite på gummilisten och smörja med vaselin.
Använd sökverktyget.

Mvh
Dino
Jag hör också en knackande ljud fast tror inte att det kommer från mina rutor och lister . utan det låter som att det kommer nånstans bakifrån typ två metall bitar som slår mot varan o det är irriterande kan jag tillägga-

M-MotorSport
Tack för tipsen!
Ska prova med vaselin på listerna, återkommer med rapport.

/ T
Dr
21
Dr BMW
540iA
750iL
325iX
728iA
BMW M6:a
E46:an har haft stora problem med f-hiss mekanismen (knäppande ljud!)
Påpeka detta för din verkstad och de kommer att känna igen det = kanske goodwill.
Om det inte är f-hissen så ta lite lackcleaner precis där listen möter karossen , kom ihåg, ingen smörja typ silikon osv....

"och på den sjunde dagen skapade han BMW M1"
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Har samma problem, oerhört irriterande.
Pratade dock med verkstan på firman som sålde bilen och de hade aldrig hört talas om det. De kunde undersöka saken men då får jag betala själv.
Jag kunde inte med att bli sur eftersom de har gått med på att byta bärarmar fram pga (mycket små)vibrationer vid inbromsning från hög fart utan kostnad.
mp
66
mpcompact
E46 Compact 2001
18" Alutec ZERO
M3 Kjolar
det "knakar" från vin högra dörr då jag tar upp rutan, tror att det beror på att man hissat upp och ner rutan när det varit blöt så att listerna torkat ut lite, ska fråga på bmw, har ju garantier kvar som tur e......men det e från rutan, det vet jag....

ha det, martin

///Kör så det ryker, men inte från motorn =0)
Dino
Grabbar är ni säkra att det kommer från rutan ? För min låter också ibland vilket är ganska irriterande men det låter som att det kommer från dörren eller nånting , kan ha fel iförsig men irriterande är det !

M-MotorSport
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är säkert listen (infästningen mot dörren) som flyttar lite på sig när chassit flexar lite. Jag har prövat att trycka lite på den med fingrarna och då uppkommer samma ljud.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.