|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar var vattnet kommer ut när det bildas kondens från ac:n, jag har aldrig sett något vatten under bilen och tror att det har blivit stopp i dräneringsslangen. Jag har en 328 e46. | |
|
Pos 9:Länk Sedan gäller det bara att hitta den :) Det borde inte komma skräp uppifrån i dräneringen i alla fall då det rör sig om filtrerad luft. Kanske inte bildats så mycket vatten. AE |
|
| Det ska ju komma ut vatten under bilen, ingen som vet var den slangen/slangarna kommer ut under bilen??? | |
|
Länk Det verkar som om slangen/slangarna mynnar bredvid växellådan på E46,E30 och E39 i alla fall. Det är sällan det rinner under min bil men det har hänt. Hög luftfuktighet i kombination med att AC:n jobbar kraftigt ger mer kondens då den fälls ut vid avkylning. AE |
|
|
Ok, jag har ju aldrig sett något vatten under min och det luktar illa i bilen. Har sprayat in klorin och liknande och även låtit bmw köra något medel i den men lukten har kommit tillbaka väldigt omgående. Fick då ett tips om att det kunde vara stopp i dräneringsslangen. Jag hissade därför upp bilen men hittade ingen slang, förmodligen pga att jag inte visste hur den såg ut och var jag skulle leta, därav frågan om var den kommer ut någonstans. |
|
|
Hur har det gått med din lukt? Tror nämligen att jag har samma problem... Mikrofiltret luktade inte så illa, så jag tror jag behöver kika på dräneringen. |
|
|
Det är fortfarande kvar men det luktar på sommarn, antar att bakterierna försvinner på vintern + att man inte använder ac:n då. Har inte kollat dräneringen p g a att jag inte hittar den. Så om någon vet var den sitter så får ni gärna skriva det här. |
|
| nån som gjort ren sin dränering till ac:n nån gång? tips? | |
| du ska använda ac på vinter oxa . | |
| jojo, men nu är det ju stopp i dräneringen, nån som gjort rent den? tips om hur man gör? | |
|
Min 330i började droppa vätska som varken luktade eller smakade något, antar att det är från AC:n.. Det var vi växellådan och lite åt höger så antar att det är där slangen är.. |
|
| Låter som kondens från AC:n. Smakade du verkligen på det? Låter inte särskilt sunt. =) | |
|
Haha ja men jag var ju tvungen att ta lite på tungan eftersom det inte lukta nå :) Men bra då vet jag att det inte är något allvarligt ;) med bilen alltså... BMW - The ultimate driving machine! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.