AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.251

Någon som kört 8,5x18" ET35 med 235or runt om?

Eller blir jag försökskaninen i detta område? :)

Det är dags för att kränga på vinterdäcken och till helgen har jag fått dom. Det är Hankook 235/40/18 dubbfria och fälgarna mäter 8,5x18 med ET35.

Någon som kört liknande komination på sommar eller vinterhjulen?

Att det kan bli tight har jag räknat med, jag har även räknat med att måsta rulla skärmarna åt helvette för att få dit hjulen, men enligt mina mätningar ska det inte behövas så mycket massage för att få det att funka.

Bilen kommer under vintern att bara rulla med M-sport chassie så det underlättar ju en del.
jag kör med 8,5*19 23 på sommaren och det funkar bra. Lite osäker på ET men jag tror det ligger kring 35
bild
Länk
Länk
Tjenare,

Jag vet i mitt bakhuvud att dina ASA Pirate har ET40, så mina fälgar trycker bara 5mm utåt motför dina. Så jag tror att det kommer att funka. Imorgon på morgonen ska jag testa. I värsta fall kränger jag på 225or eller fräser av fälgarnas centrum. :)
Jo
385
Jonas T
E61 535d M-sport
Bak går det bra att köra med 10 mm spacer på original 18" M-färlgarna, det motsvarar då 8" med ET39 (225/40-18). Ytterligare 6 mm offset och 235, det blir tight men det kan funka.

ryk, tack för bilderna, då vet jag att jag INTE ska köra med svarta fälgar till sommaren ;)
Hade funderingar på det men jag föredrar nog vanlig alufärg. Helt apropå, någon som kan tipsa om snygga kryssekerfälgar till bra pris, d.v.s. ej BBS.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det lär bli tajt som sagt. Enligt min åsikt blir det inte särskilt snyggt heller. 15mm längre ut än normalt... Jag körde med ET40 på min E46 och jag störde mig på offseten som fasen.
Om det är som Dennis82 säger att det är ET40 på mina (vilket jag tror kan stämma) Så blir det nog sjukt tight med 5mm ytterligare.
Nu har jag monterat och kört typ 40 mil med hjulen. Det funkar perfekt, rent estetiskt ska jag fräsa av 4mm från framfälgarna för att få det helt symmetriskt gentemot bakfälgarna.

Så om någon undrar så kan jag med säkerhet säga att 8,5" med en inpressning på 35mm är perfekt bak på en ettserie. Fram är 8,5" och ET39 perfekt.

Det lär inte vara några problem att köra 9,5" med en ET på 45 eller 10" med en ET på 50-52mm bak, det är gott om plats inåt!
Ghost Rider
Finns det nån anledning att köra me så breda vinter däck egentligen

inte enligt mig iallfall
Ghost Rider: Ett bra pris är anledning nog.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.