AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.399

Någon som vet var man köper M Paralellekerfälg ?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Det finns mig veterligen ingen som säljer de som kopior i Sverige.

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Nä att dem inte säljs här i sverige har jag förstått.
Men vad är det för et som gäller på en M3:a då??

Mvh Markus
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
41 har jag ju skrivit tidigare!
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Men är det 41 runt om då?
Om man köper ett par som har et 35, går de inte att speca ut dem då?
Ursäkta att jag är lite frågvis men jag vill ju så gärna ha dessa fälgarna =)

Mvh Markus
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Detta svaret fick jag av en kille på rejsa.nu
Vad tycker ni, han tyckte att jag skulle höra med andra om et o.s.v
Men han verkar ju ha bra koll på sakerna ändå =)
Snart köper jag fälgarna och hoppas på det bästa =)

Angående ET osv (du får ta belutet själv )
Orginal M3 (3.2, cab, GT) fälgar har ET41, 7.5" breda fram, 8.5 bak. 225/40-17 fram och 245/40-17 bak.
3.0 har ET41 och 7.5" både fram och bak, med 235/40-17.
Om du har ET 35 så flyttar du ut ytterkant 6mm men med 225 t.ex så "flyttar" du in ytterkant 5mm. totalt +1mm och så mycket extra plats finns det oginal

Jag hade 8.5x18 ET38 fram med 235/40-18 och 9x18 ET45 med 245/40-18 bak utan problem på min 94:a.

Så 8" ET35 med 225:or ska gå bra. Men ska du ha breda däck bak så är det inte optimalt.
Men bredare än 235 ska du väl inte ha på 8" iaf.

Mvh Markus
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag som många av er andra gillar också denna fälg på E36 och jag till skillnad från er har varit i kontakt med killen i annonsen.
Fälgarna är original och kommer från en E34 M5. Jag har även varit på BMW och pratat om detta och de säger att 7 och 8 serien som också hade denna fälg inte kommer att passa men E34:ans kan göra det med en spacer. (Tror det bara var antingen fram eller bak det behövdes). Jag vet inte om de har olika centrum hål eller om det bara är ET som spökar, men 7 och 8 serien kommer inte att fungera.

Nu minns jag inte 100% men jag tror killen i annonsen inte har spacer, fast ha sa att det nog skulle behövas, om det var av skönhets ideal eller av annan anledning vet jag inte.

Fanns det inte tel.nr i annonsen? Killen var jätte trevlig att prata med så ring!

MVH
Richard
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

z3mpower: spacer ger ju precis motsatt effekt i det här fallet. Teoretiskt kan du ta en 3-seriefälg och med hjälp av spacer använda den på 5- och 7-serien. Tar du en fälg från 5- eller 7-serien så får du svarva i fälgen för att få den att passa med rätt ET.

Sen finns det ju oftast en viss tolerans men skillnaden på ET mellan 3- och 5-serien är ganska stor. Såg förra vintern en E46 med vinterhjul från en 5-serie och det såg varken kul eller säkert ut. Däcken stack en bit utanför hjulhusen.

___
//Ulf
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Vågar inte riktigt ta den chansen att köpa ett par fälgar som sen inte passar.
Har även för mig att M5:ans bak fälgar är för breda för att dem ska passa utan att man behöver valsa skärmkanterna.

Mvh Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.