|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
God Middag Då var det dags igen Blev av med främre M-paketet igen under natten. Det hann att gå 3-månader sedan sist. Någon som har tips på hur jag skall gå till väga för att det inte skall hända igen. Svetsa bultar, larmsensorer mm Alla förslag beaktas Blir så j#¤&a förbannad //stefan | |
| Tråkigt att höra, mitt bästa tips: Flytta från Malmö. | |
| (Malmö = Sveriges brottstätaste stad...) | |
| lol... har alltid undrat varför de flesta beg-säljare finns i Malmö..:) | |
|
Tänk att det finns en omättbar marknad för stulna BMW-prylar. Det klingar illa om bilägarna som endera är kriminella eller så dumma att de inte fattar att de köper stulet gods. Det är ju inte många som byter från M-paket till standard så det borde ju inte finnas så många ärliga begagnade delar annat än från skrotarna.. AE |
|
|
Ett bra tips är att du tar å införskaffar en gammal björnsax , då får du se vem tjuven är . det om nått inger respekt ! |
|
|
Lite om Malmö Länk Mvh Danne |
|
|
Jag har själv drabbats av det för ca 10 dagar sen och det hände i kirseberg. Förenade bil tar inte in min bil förrän i slutet av november . st-fångare fram och bak samt lackskador på 3 skärmar och bak plåt. Jag kör med min bil nu utan st-fångare :) . MVH-polichman |
|
|
Satt själv och tänkte över detta problem igår, eftersom man läser om det regelbundet här. Nu vet jag ju inte hur lampor, spoiler mm sitter fast, och det verkar ju jobbigt att ta fram svetsen för att modifiera bultar och skruvhuvuden. Men skulle man inte kunna använda sig av sk. kemisk metall för att försvåra för tjuven. Dvs fyll igen skruvskallar el dyl med massan. Givetvis uppstår problem om du själv behöver byta delarna nån gång, men den smällen får man väl ta då. Som sagt var detta bara en fundering. Någon som har tänkt samma tanke som jag? |
|
|
det måste finnas en gräns för tjuveriet av M-frontar. När ALLA bmw har dom så borde det inte vara lönt att stjäla dom mer :D Håll ut. |
|
| Varför händer detta så frekvent i just malmö? | |
|
Fami pröva att ring till andra bmw verkstäder dom kan ha kortare väntetid när dom tog min front skulle jag vänta 3 mån på förenade bil fick tid på någon bmw verkstad i ängelholm på 2veckor hör med ditt försäkringsbolag om du får välja verstad. |
|
|
God morgon Skall försöka övertala Förenade Bil:s plåt & lack att sätta en svetsloppa på respektive bult och mutter så att jag får ha min "front" ifred.De säger att de inte gör detta, men med lite övertalning och "fikabröd" bör nog detta lösa sig :)) Trevligt helg på er //stemar |
|
|
Stemar, ställ frågan varför dom ej gör detta? kanske inte vill förlora dessa jobb? |
|
| Stemar problemet är väl att dom bara gör sönder grejerna om de inte får loss skiten. | |
| Häng bananer i fronten!! | |
| ja det är ju också en variant :) | |
|
läste en gång på detta forum omen kille som hade problem med stölder gång efter gång,sen satte han dit en bakrute dekal MAN SJÄL INTE AV EN TJUV sen fick bilen vara i fred |
|
| bästa lösningen är att svetsa fast den, det har min arbetskamrat gjort | |
|
God Förmiddag Lämnade bilen i morse. Anledningen till att de ej sätter en svetsloppa på bultarna, är att de är tvugna att återställa bilen till ursprungsskicket (dvs som den lämnade fabriken) av försäkringsbolaget. Sen hjälper det inte hur mycket jag bönar och ber. Trist men sant. Så fort jag får den ifrån verkstaden kommer jag att modifiera fronten så att den inte kan plockas bort så enkelt som det är tänkt. @M5Dinnan Hur och var svetsade din arbetskamrat m.v.h Stemar |
|
|
Hej, punktsvetsa fast en plåtbit över bultskallen för torx-bulten. Denna kan man lätt borra bort när man vill demontera. Tjuvarna har sällan tid att borra, dessutom så väsnas det. Be dem att märka spoilern med reg. nr innan lack. Om detta är ett stort problem i Malmö och övriga städer så borde försäkringsbolagen ta kontakt med ortens lackerare. Antar att det händer ganska ofta som de får in stulna m-pkt som behöver lackas om för att passa "nya" bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.