AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.390

Vart hittar man "Kamasa tools hylsnyckelsatser" till rimliga priser?

ASA racing
Letar efter en stor hylsnyckelsats, typ: Kamasa tools, eller Bahco.
Har kollat: Blocket, Tradera, Jula. Svindyra priser samt mkt dålig sortering.

Någon som kanske känner till en bättre beggad Kamasa sats..? Eller vart man köper nytt billigast?

Mvh Ludde
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Titta på Biltemas 10 års garantiverktyg kan mycket väl vara Kamasa dom sålde det från början..
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är ju lite spann mellan Kamasa och Bahco. Bahco är proffsverktyg och Kamasa är kvalitetshobbyverktyg tycker jag. Ett helt annat alternativ med fina verktyg som kanske klassar in någonstans emellan dessa: Länk
Dom har riktigt fina fullspäckade vagnar för den som vill storhandla: Länk.
Smidiga och bekväma verktyg.

AE
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Köp Biltemas 10 år garanti verktyg. Kamasa tools verktyg går inte att köpa billiga och på Biltema lämnar inte 10 års garanti på dåliga grejer. Oavsett vad som går sönder så får man nytt även om du t. ex använt ett 1 m rör som förlängare till lilla spärrskaftet
ASA racing
Tänkte först köpa Bahcos Super stora hylsnyckelsats Pris 1.975:- men när jag började kolla de olika hylsstorlekarna i satsen, så fattades flera storl? Fanns ingen med stigande storl från typ: 10-33mm. (Vilket skämt)

Till slut fann jag en nyutkommen sats från Bahco (S240) det var den enda som hade 1/2" hylsor i stigande storl från 10-33mm. Köpte även till några lösa hylsor så det täcker upp till 36mm. (till hjullagersmuttern,mm)

Vilken kvalite' det är på delarna, de verkar otroligt gedigna. Undrar om Bahco fortfarande tillv i Sverige?

Köpte satsen hos JULA för otroligt billiga 795:- Järnhandeln ville ha det dubbla priset för samma sats.
Varför 1/2"?? köp 3/8" till "det vanliga" dvs 8-19mm on njut av hur enkelt och smidigt det är med små nätta hysor och skaft

Sen kan man ha en 1/2 (eller 3/4") för macho jobben med t.ex kron muttar

Biltemas bätter satser duger gott likaså Ironside eller Kamasa men för daligt proffs bruk behövs bätter saker ( Bättre= tunnar/starkare gods i hylsor etc etc)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ASA racing

Satserna i storl 3/8" var i bamseformat;-) Du menar nog kanske istället 1/4"
För min egen del pasar 1/2" perfekt, har även en stor Teng Tolls sats i 1/4"
Nej 3/8" typ denna: Länk
dvs MELLAN babystorleken 1/4" och svenssonmodellen 1/2" ( du tänker på 3/4" som är "traktor modellen")

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.