|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja jag vet varför jag ibland kör åthelvete för fort....... Och det är inte för att tjäna tid eller dyl utan det är för att det är så härligt/kul .. Billy aka Fantômas | |
|
Och så att "vissa" inte får frispel i skallen så kör jag oftast lungt och lagligt.. Men ibland är det skönt att känna fartens fara locka runt hörnet. Billy aka Fantômas |
|
|
Du besvarar ju själv din fråga :) __ Bilblogg: Länk |
|
|
Australiens kampanj mot fortkörare är kanonbra Dom har verkligen träffat rätt !! Länk |
|
|
En av reklamfilmerna Länk |
|
|
Mugge: Jojo jag svarade varför jag tycker om att ibland gasa , men det vore kul att höra andras ideer.. Billy aka Fantômas |
|
|
Spekulerar helt fritt... Jag tror inte att våra bilar mår bra av att alltid hålla 90 km/h och nångång ibland få sträcka ut i hela 110 km/h på dom få sträckor då det ens är möjligt. Med tanke på alla fartkameror vars huvudsakliga uppgift inte är att höja trafiksäkerheten utan förmodligen går till att täcka upp helt andra utgifter. Själv så håller jag alltid gällande hastighet, tro inget annat.. |
|
|
Själv blir jag ibland smått frustrerad över att ligga och fisköra på tvåan inne i stan efter någon buss som inte går att köra om eller dyligt. När jag sedan kommer ut på den trefiliga motorvägen så skiter jag fullständigt i fartbegränsningen och gasar tills jag är framme. Det är härligt att höra hur glad motorn blir när den äntligen får komma över 3000 rpm. På di.se kan man idag läsa om att tyska sossarna vill begränsa hastigheten på Autobahn. Tyska motormännen svarade genast att undersökningar visar att (för låga) hastighetsbegränsningar ger trötta förare. Som skräckexempel nämner de Sverige. Länk |
|
| Det finns redan en tråd om Autobahnartikeln: Länk | |
|
att köra fort är ju verkligen en kick, och har man en motorstark bil så är känslan av accet bara så underbart. Swoosha förbi bilar i nästan dubbla hastigheten, den totala fokuseringen som krävs, man håller ratten hårt, måste ha stenkoll på vad de andra bilarna ska göra, bromsar ner hårt för en omkörning sker framför, sen gasen i botten, upp till 200, man får byta fil för superlyxbilar som 7-ser, S-klasse som drar förbi en trots att man maxar bilen.......... ohhhh jag saknar autobahn. I sverige är det dock dumt att köra för fort eftersom man vill ha kvar sitt körkort, det bästa man kan göra här om man vill ha kul är att köpa en gammal bil som ger fartkänsla även i låga hastigheter. |
|
| Tror det är ungefär vad ni varit inne på här. Dels för att det är roligt, dels för att det inte gör transporterna så enformiga och dels för att spara lite tid (jag vet att man inte sparar så mkt men ändå). Dessutom tycker jag att hastighetsbegränsningarna är fånigt låga på många sträckor men 30 och 50-sträckor respekterar jag i princip alltid. Sen anpassar man ju såklart hastigheten efter väglag, trafik och bil. | |
|
eftersom ni tog upp det,,, tänkte jag fråga för de finns säkert profs som kan de,, Är de bra för motor o köra fort?? MVH/gucci |
|
|
Är de bra för motor o köra fort?? Ja, rent generellt om service är utförd och motorn mår bra så är det inte farligt att köra fort - för motorn iallafall. Förstår inte riktigt vad du vill komma med frågan? Vad är fort? |
|
|
En BMW ligger så bra på vägen, går så tyst och komfortabelt att 70 på 70-sträcka och 90 på 90-sträcka känns löjligt långsamt. Det är nog orsaken att man ligger lite över dessa gränser. Därmed inte att förglömma att bromssträckan till en älg som kliver ut på vägen är kortare i en BMW i samma grad.. AE |
|
|
Jag tycker om det, behövs det någon mer anledning? /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
För att det är roligt (men dyrt!)... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Låter mest som alla håller på och krystar fram anledningar som de kan använda för att övertala sig själva med att det är OK att köra för fort. Köp en häftig PC, ratt och pedaler och ett bra bilspel eller koppla X-boxen till 42-tummaren i vardagsrummet och lek av er där så vi andra bilister slipper råka illa ut när ni är ute och "leker småpojkar" |
|
|
Krystat eller ej det är kul helt enkelt. -Fri fart på Svenska motorvägar NU- |
|
| För att jag har möjligheten att göra det | |
|
Som sagt ja det är kul helt enkelt :) Billy aka Fantômas |
|
| Tallviking, jag har redan ratt, pedaler, krysslåda och projektor men det hjälper inte! ^^ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.