|
|
|
|---|---|
|
har l-jetronic. bytte tryckregulatorn nyligen i samma veva som bränslepumpen... problemet nu är att när jag tar upp tändstiften och kolla så är de svarta och fuktiga av bensin. fråga: kan tryckregulatorn (beg) vara dålig eller kan det felet ligga i täppt returledning? och hur fixar man det isfl?? | |
|
Har du för hög bensinförbrukning? Då KAN det vara temp.givaren till styrboxen som ger fel värde.. CO-halt justering. Har du gjort en sådan? Allmän service förmodar jag att du gör emellanåt... Ang. tryckreg. så kan jag bara säga att det är möjligt att det är så. Täppt returledning?Inte troligt att det är det.Om nu inte tryckregulatorn är "täppt" som sagt. Mvh Janne. |
|
|
tjena janne T, ska göra co halt inställning nu på torsdag... temp givaren är inte bytt.. det är den lilla du menar, eller hur? |
|
| bräsnleförbrukningen är rätt så hög oxo måste jag säga... 1.2l/mil | |
|
På min 528:a sitter det 3st temp givare varav en går till mätarhuset, en styr kallstartventilen o den sista går till styrboxen för styrning av insprutningen. Dem sitter på termostathuset.. Vet ej om du har exakt ett sådant system,men troligen har du iaf en temp.givare som styr kallstartventilen (tror den kallas termotidgivare). Den borde sitta i termostathuset för dig oxå. Det kan ju vara fel på den. På min 528:a är det också L-jetronic,men som sagt jag vet inte om ditt ser lika ut. Har för mig att 2,0 liters sexan har lite "rörigare" installation än M-30 motorn... Är du 100% säker på att du har ett L-jetronic förresten??? Har för mig att cirkus vid 84 så fick 2-liters sexan ett LE-jetronic inspr. system. Dvs ett system UTAN kallstartVENTIL,kallstarten sköttes av de befintliga spridarna istället. Mvh Janne. |
|
|
Jo,kanske skulle förtydliga mig ang. temp.givare. Du har naturligtvis oxå en givare till styrboxen,vet dock inte var den sitter(troligen på termostathuset) eller hur liten eller stor den är.... Mvh Janne. |
|
|
Har gjort lite efterforskningar på min bil. Den "lilla" är till mätarhuset på min vagn.. Borde vara det i din oxå. På min är den vänstra till inspr.boxen. Den i mitten till kallstarten o följdaktligen den lilla till mätarhuset längst till höger,räknat om jag står med näsan pekande mot vindrutan,o står framför kylar'n... Men hur det ser ut i din vet jag icke. Hoppas det blev till någon hjälp dock. Mvh Janne. |
|
|
tackar så mkt Janne T. tror jag ska åka förbi bmw och inhandla lite givare. har för mig att det inte ska vara alltför dyrt... jo det är l-jetronic med kallstartventil. kom inte LE -85? |
|
|
LE-jetronic kom tydligen sept. 84,antagligen som du säger som 85-års modell.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.