AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
903

Hur byter man krängninghämmarstagen bak på E39 touring?

Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Hej alla glada.. Tänkte att jag skulle byta krängninghämmar stagen bak i dag då jag hade fått det som bra att veta på besiktningen men ack så fel jag hade det var ju inte att bara byta för det fins inte chans i helvetet att komma åt med vanliga verktyg om man inte river ner halva bakvagnen förstås så nu kommer jag till frågan om det finns någon som har bytt dom där själv och om ni har nått bra förslag eller tips om hur man lättast byter dom. MVH Robban.
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Jo fan det går om man har en lyft. Upp med bilen och sen får man ta en stabil garagedomkraft och planka så du får upp bärarmen för det är drivaxeln som är i vägen.

Och några egenkomponerade fula ord hjälper alltid på vägen.

//Håkan

En hästkraft är den kraften det går åt att släpa en häst 75 meter på 1 sekund.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Har man nivåreglering så är det ändå jävligare då luftkuddarna är ivägen. Jag bytte själv för några månader sedan och hade otroligt stor hjälp av detta verktyget från biltema Länk tog lite tid men efter 1 timma var båda sidorna bytta. Lyft underlättar med väldigt mycket. Eftersom jag inte köpte orginal så var jag tvungen att köpa 2 olika storlekar på biltema då dom nya muttrarna var 17mm och dom som satt där innan 16mm.

Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Tack för tippsen. Jag får göra ett nytt försök ikväll jag hör av mig med svar hur det gått.. Mvh Robban. Och jag ska ladda med vackra ord att ta med mig.......
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Håkan 02: Det där med hästkraften var nytt för mig. Jag ska genast ta fram min Puch Alabama & se om den verkligen klarar grannens häst längs gatan på bara 1 sekund. . . . .
Visa användare
139
kimwe
318 D T -09
jag bytte på min i våras det gick till sist men det var ett rent helvete och det var stört omöjligt för mig utan hjälp jag låg under och hjälpen jobbade från hjulhuset och då gick det bra.
lite luddigt svar kanske men jag kommer inte riktigt ihåg varför jag inte klarade det utan hjälp tyvärr

mvh kim
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Propeller: Ha ha ja en sak som måste testas....75 m/sek är nog närmare 300 blås så du får nog såpa in kusen ordentligt om du ska få glid på´n!!

//Håkan

En hästkraft är den kraften det går åt att släpa en häst 75 meter på 1 sekund.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.