|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har precis köpt en lite äldre Bmw 740 ia 92a. Problemet är att när den står stilla några dagar så laddas batteriet ur. Eftersom det finns så mycket elektronik i den så har jag igen anning var jag ska börja leta efter problemet. Har ett nytt batteri i den så det kan uteslutas. Någon här kanske vet om det finns något kännt problem så man kan börja nånstans.. Min andra fråga är ..hur mycket skulle det kosta att lämna in den o låta bmw verkstan fixa problemt? Tack på förhand /Jan | |
|
Man kan plocka en säkring åt gången och se när/om man kan hitta felet den vägen. På min bil tickade det i passagerarstolen så när jag ryckte kabeln till det sätet så drar den inte ström mer. Kan vara en strömbrytare i dörrarna som är sliten så elektroniken tror att en dörr är öppen, då ligger nog några boxar och drar ström hela tiden. Finns det eftermonterat larm är även det en misstänkt tjuv. Även eftermonterade slutsteg/bilstereo. Lämna in på verkstad kan bli hur dyrt som helst eller gå snabbt och bli billigt. ingen vet. Du kan fråga dom om dom kan felsöka för ett par tusen som maxbelopp och hoppas dom hittar något. Det är roligare att hitta felen själv och spara pengarna! /Mats J |
|
| Finns något standardfel på E32, har för mig att det hade med värmeventilerna att göra? Har för mig Paap R har skrivit om detta. Testa sökfunktionen. | |
|
Tack så mycket för svaren var ure o tittade på bilen o det verkar vara nåt konstigt med höger framdörr. Låset funkar inte riktigt som det ska så kan vara att bilen tror att dörren är öppen. /jan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.