AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.736

Ett verkstadstips!

Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Hade inne min Z4 på service (Inspektion 1) inför vinteravställningen på Nifab i Sävsjö i Småland som är auktoriserad BMW-verkstad. Supertrevligt bemötande, fräscha lokaler och professionell personal. Kalaset kostade allt som allt inklusive moms och 6,5 liter Castrol SLX 2250:-. Lär vara svårslaget!?

Mvh,

Linus
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Ännu ett bra ställe i Småland.
Engströmsbil i Nybro(ligger trots namnet i Örsjö) Gamla BMW försäljare och verkstad innan BMW tyckte att BMW skulle ligga centralt i Kalmar.

Alltid mycket trevliga och glada. Det finns aldrig något som inte löser sig. Bjuder in en på fika om de har fikarast. Lokalerna är väl inte snygga men vad gör det? Ofta har jag sett att de mekar med 750 och 850.
Billiga med. Rekomenderas!
Var hos NIFAB igår och begärde prisuppgift på service och blev otroligt väl bemött, sen att priset låg bra till gör väl inte saken sämre.....

Skulle jag blivit hälften så bra bemött hos vissa andra auktoriserade verkstäder skulle man vara nöjd.
Vantage
En kul och bra initiativ tråd detta :-))
Om det är ok så läggar jag ett tips från Dalarna....
Wiklunds Bil & El-Service Ludvika.
( Oil service ) med Castrol TWR 0w 60w till 320i 2001 = 1950:-
Dito med SLX = 1450:-
Montering Drag 320iT -02 = 7450:- inkl Reg besiktning.
Castrol TWR 0w 60w 120:-/Lit
Ett bra ställe som funnits som Aukt BMW verkstad sedan 1962 !!

Niclas
Besökte Nifab i Sävsjö för att byta filter och olja i växellådan på E38 an, blev skjutsad till min kund som jag skulle besöka under tiden bilen var på verkstaden, mekanikern frågade när jag ville bli hämtad...
Jag fick skjuts dit av en anställd till min kund på eftermiddagen för att hämta bilen som givetvis stog klar utanför.
Kalaset slutade på 1900:- mot 4500:- som jag fått prisuppgift på hos den lokala auktoriserade nasaren!!!
Kommer i framtiden ta ledigt en dag lämna bilen på service äta en god lunch ta en promenad åka hem i min nyservade bil och ändå gjort en bra affär.

Tack för mycket bra service och bemötande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.