AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.681

Bilen går inte varva upp

Hej på er alla.
Har problem med bilen :( Bilen i fråga är en BMW 320i -93 med 6:an på 150hk
Bilen startar utan problem, men det går inte varva upp den.
Smyger jag på gasen så kan det gå att varva upp den till ca 3500v/min, och inga misständningar eller nåt. Men trampar jag till på gasen så baktänder den mm och till slut dör den.
Vid belastning stendör den direkt.

Jag har bytt kamaxelgivare, lambdasond, kollat luftläckage, katalysatorn är inte tät, bränslepumpen går när jag vrider på tändningen.

Nån kanske vart med om nåt liknande, känns ju lite drygt att köra på uteslutningsmetoden... Vill ju inte slänga pengar på grejer det inte är nåt fel på. Så kommer ni på nåt så kasta förslag över mig bara, åker just nu en gammal Opel Kadett i brist på annat och det är ju inte direkt tillfredsställande =/

Tacksam för svar!

Mvh Jonas

-=SECOND PLACE IS THE FIRST LOSER=-
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
koppla loss lmm o prova om det inte går lite bättre att varva, baktändning i insuget brukar nästan ofelbart ta död på lmm tyvärr!
Oj, glömde skriva att jag redan provat med en ny lmm... Så den är det tyvärr inte fel på.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Tätt bränslefilter eller kass bränslepump, är mitt tips! Eller nåt problem med tändspolarna.
Ja, bränslepumpen har jag funderat på... Men den går ju när jag slår på tändningen, Kanske ger för dåligt tryck?

Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Skulle tro att det är pumpen/filtret som behöver bytas.
Låter iallfall som att den inte får tillräckligt med soppa.

Mvh Markus
Det visade sig vara bränslepumpen, nu går den som en klocka igen :D

si
11
simppe
530d E39 touring -02
jag har precis samma problem! har testat samma saker förutom bränsle pumpen.. hur kollar jag om den är i skick?
Ch
10
Chemil
320i -94
Har du kollat vevaxelgivaren??
si
11
simppe
530d E39 touring -02
jepp, visade rätta värden.. 500-600ohm skulle de va
Ch
10
Chemil
320i -94
simppe.
kolla så att vevaxelgivaren ligger plant mot blocket. får inte glappa där. kolla även kamaxelgivaren så det inte är nå med den.
si
11
simppe
530d E39 touring -02
hmmm alltså nr 8 på länken är impulsgivaren/vevaxelgivaren

Länk

men var sitter nån kamaxelgivare?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.