|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har fått elaka vibrationer/skakningar vid drag av släp. Vibrationerna uppkommer endast när man kommer upp i hastigheter runt 80-90. Skakningarna är rejäla och de verkar komma någonstans från drivlinan då växelspaken håller på att klubba ner en inne i kupe´n (överdriver lite). Har läst tidigare på forumet om kardaner har varit problemet vid liknande problem. Känner ni igen detta eller kan det vara något annat? Tacksam för svar!! | |
|
De som händer är ju att bakaxeln sjunker ihop mot karossen...kardanen ändrar vinkel och visst kan det vara kardanen. Även drivaxlarna med knutar ändrar vinkel ....värt att tänka på. Titta först på stödlagret mitt på kardanen det skall inte vara glapptvare sig i lager eller gummiupphängning ! Ett slappt gummi kan ställa till problem men det kan det åandra sidan även göra i sänghalmen !!! "och på den sjunde dagen skapade han BMW M1" |
|
|
Glömde det jag egentligen ville säga... Har en E34 som hade samma problem , bytte kardanen och vips så var minst 75 % av problemet borta.... Fördelen med en 525:a är ju att det inte är lika dyrt , dessutom så kan du relativt lätt göra så att du lyfter upp bilen och vänder på drivaxlarna alltså utsida mot insida !!! "och på den sjunde dagen skapade han BMW M1" |
|
|
Tack för tipset! Ska kolla det i morgon. Kan man göra det med bakhjulen hängandes i luften då jag blir tvungen att hissa bilen eftersom jag inte har någon grop? Värt att nämna kan vara att jag inte har en tillstymmelse till vibrationer när bilen går utan släp. |
|
| Vill förtydliga att frågan gällde Mr BMW:s första inlägg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.