|
|
|
|---|---|
| Hej på er jag har en e34 525 IA -94 den e sänkt 40\30. Nu e d så att jag har ett jätte problem med att mina framdäck slits på insidan och det hjälper inte att jag gör hjulinställning vad kan detta bero på ha börjat fundera att byta tillbaka till orginala stötdämpare och fjädring? | |
| i vissa fall när bilen är sänkt, så blir vinkeln på hjulen så fel så att det inte går att vinkla till "rätt" inställning men det borde dem ha informerat dig om när dem gjorde däckinställning åt dig verkstaden. | |
| dom har inte informerat någonting alls men tack för svaret ändå | |
|
när du sänker bilen så får du negativ camber, det innebär att däcken slits mer på insidan, tyvärr .... ######## # PAJALA # ######## |
|
| Finns det inget att göra åt det då? | |
| Till vissa bilar kan man köpa excentriska fjäderbensinfästningar som rättar till detta. | |
| var kan jag hitta sådana? | |
|
Däcken borde inte nötas onormalt av 40mm sänkning om toe är som det ska vara. /// Kristian |
|
|
Tycker det låter märkligt att det blir sådant slitage efter en sån liten sänkning om man nu har gjort en ordentlig framvagnsinställning och allt är friskt! Mvh Danne |
|
| vad är det som inte kan vara friskt på bilen då? Tänkte kolla upp det isåfall. | |
|
Lånar tråden lite Det är så här jag tänkte sänka min bmw e39 540i 97års Jag har redan steg ett som dom har gjort på bilen sen den var ny.Så just nu så slits bakhjulen jämt som man vill ha det. men nu vill jag sänka den mera men jag undrar om det går att ställa in bakhjulen så det inte blir sånt slitage på in sidan av bakhjulen som det kan bli på bmw när man sänker dom Mvh John Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.