|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har monterat digitalbox i min e38, och det lirar bra, bara det att fjärrkontrollen fungerar inte. Jag har dragit en kabel från digitalboxen fram till där jag vill ha den och satt dit ir-mottagaren, men inget händer när jag trycker på fjärrkontrollen. Kabeln jag dragit fram är hel, det vet jag, vi har kollat lödningarna på kretskortet några gånger nu, även mätt fram och tillbaka med multimeter. Jag har även köpt ett nytt IR öga på ELFA (visserligen inte exakt likadant, men nästan precis) och det funkade inte heller. Tänkbara felkällor? Jag vill titta på TV nu! MVH Andreas | |
| Funkar fjärren överhuvudtaget? Vad har du för digitalbox? Kanske ngn inställning i menyn behöver göras för aktivering av ir förlängningen? Eller har flyttat ut den interna ir ögat och förlängt med en egen kabel? | |
| fjärren funkar, vi provade med en 10cm kabel först, inne hemma, fungerade mycket bra. Digitalboxen är attltså en Philips DTR220 (210?) med "internt" öga. Vi förlängde med egen kabel. | |
| Okey då är det där felet ligger , antagligen klarar inte boxen eller ögat din långa kabel utan ngn slags förstärkning. | |
| Skulle tro att du behöver använda dig av en skärmad kabel. Det är en ganska klen signal med hyggligt hög frekvens, så det är nog stor risk att sigalen störs ut på vägen. | |
| Vi förlängde med en datakabel som vi fann på Kjell o company. Nu ikväll så köpte jag en ny likadan box bara för att prova att övriga installationen fungerade, men det gjorde den inte. Vi får ingen signal, d.v.s noll mottagning, fast vi kopplat enligt mektipset här på autopower. Det ända som fungerar är att vi via scartkontakt får bild i skärmen (alltid något :D). Varför får vi ingen mottagning? Vi stod helt ute i det fria där man annars har bra mottagning med det mesta. | |
|
Du har inte polvänt IR sensorn vid kableförlängningen? //Tobmag |
|
| Nein, det är vi väldigt säkra på. Du vet inte hur jag ska få antennsignal? Vill ju numera först och främst kunna söka in några kanaler... | |
| Namn och beteckning på boxen hjälper ju .................. | |
|
Som ovan nämnt, Philips DTR220, vanlig digitalbox för gratiskanalerna Länk |
|
|
""Vi får ingen signal, d.v.s noll mottagning, fast vi kopplat enligt mektipset här på autopower."" Menar du antenn kabeln eller scarten? |
|
| antennkabeln, skrev ovan att vi fick bild via scarten... fattar inte vad vi kan ha gjort fel, om vi gjort fel? eller så kanske det är fel på mina "antenndelar" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.