AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.366

Köpa 545 i Helsingborg.

Jag är intresserad av en 545:a med SMG i Helsingborg, se länk. Bilhandlaren säljer den för kunds räkning men jag är ändå intresserad av om någon har några erfarenheter av handlaren eller kanske t.o.m. känner till bilen i fråga.

Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En enkel seriös sak jag lärde mig i Tyskland av en tysk bilhandlare är att be om organisationsnumret på firman och se kontakta det lokala skattekontoret för referens och koll att firman är legitim. Vet inte om det fungerar likadant i Sverige men varför inte?
I övrigt så kan man be om ett intyg att fordonets mätarställning är korrekt och den är okrockad från den befintliga ägaren, tillika låta den genomgå ett test hos den lokala BMW-handlaren. Kostar en liten slant men avslöjar ev brister samt behova av mekaniska reparationer.
Lycka till!
Asken
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ett annat tips är ju att använda sökfunktionen här på forumet. Knappa in namnet på bilfirman. Ger väl lite intressant läsning kan jag gissa...

___
//Ulf
Ta lärdom av dom förra inläggen de ligger mycket
sanna ord i dom.
Tack för svaren, tänkte inte på att söka på firmanamnet. Det blev en väldigt lång och intressant läsning. Dessutom är jag tveksam till om SMG lådan verkligen är något för mig men det är en annan historia. Nu fortsätter jakten på andra objekt. Få se vad man kan hitta men en 545 eller 550 (om pengarna räcker) ska det bli! Tack igen! I-mar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.