|
|
|
|---|---|
|
Hej har en undran om vilken styrbox som är till vad på min BMW 750ial -95 Länk //Mattias | |
|
Boxarna är uppmärkta med 1,2,3,4. Undrar även vad detta är och det ska kopplas på nått speiellt sätt för den ena kabeln kommer ifrån en av styrboxarna. Länk |
|
|
Enligt Bentley. 1. = ECM 1 2. = ECM 2 3. = TCM (Transmission Control) 4. = Går tyvärr inte att lokalisera i manualen. ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## /Lasse |
|
| okej tackar. Får nu Trans failsafe prog eller nått sådant i displayen på bilen, Vad kan det vara för nått?? nått Med lådan eller? | |
|
Ingen som vet vad är på den andra bildlänken?? Skulle vilja veta vad det är. //Mattias |
|
|
Kan kanske vara själva gemensamma huvudstyrboxen eller? Visste inte att (nr3) skulle vara till trasmissionen. Trodde det satt en till var motorhalva och en gemensam. Tror faktiskt att det är så, men jag har också Bentleys manual till E38:a, så jag får väl ta och kika vad det egentligen står i tegel-boken (har jag blivit lurad; Beställde den som instruktionsbok, inte som skönlitteratur). Finns nog nån som ger sig till känna här innan jag hinner komma till det kapitlet i denna tjocka bok. /S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.