|
|
|
|---|---|
|
Frågan gäller, är de olika systemen från kattarna och bakåt kompitabla mellan de olika motoralternativen? Rördragning är ju lika men är det samma mått från kat till slutrör och samma anslutning vid kat? Observera att frågan inte gäller 518 och 520 som har enkla rör. Anledningen till att jag undrar är att man kanske lika gärna kan jaga ett beggat M5-avgas som att skaffa/bygga nytt till min 540 som är på tok för väldämpad. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 | |
| Tror inte m5:ans avgassystem har ett enda mått som är lika som på din 540 men det mesta brukar ju gå att lösa med hjälp av en svets , kap och lite muffar(övergångar). | |
|
Hewi. Precis som du skriver efter att ha kollat upp lite på realoem. M5 har grövre rör bak kattarna så då får man svetsa nya muffar m.m. Minst. Hmm, inte så smidigt som jag hoppats på då. Tror jag letar bättre beg. 540-rör och rensar mittburken till att börja med. Perfekt passform och bra kvalitet. Jag har ingen lust att platsbygga (svårt och tidsödande) eller köpa nytt dyrt. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.