|
|
|
|---|---|
|
är det någon som vet om en motor garantin gäller även om det är en inport bil morton har inte rullat 8000 mil? Tompa_master | |
|
Vet inte exakt vad du menar med motorgaranti men en gissning är att det är maskinskadeförsäkringen du syftar på. De flest försäkringsbolag undantog tidigare importbilar från att kunna utnyttja denna men sedan den 1 oktober så ska det hos försäkringsbolagen inte göras någon skillnad mellan svensksålda och importerade bilar. Detta är i varje fall infomation jag fick av en handläggare på IF. Då jag själv har IF så kan jag se att dom har ändrat i villkoren och det står inget om att det inte skulle gälla importbilar. Kollade som hastigast på Originalförsäkringars villkor på nätet och där står det att detta ej gäller importbilar. Då Originalförsäkringar drivs av IF så är ju en gissning att infon på hemsidan inte är uppdaterad. Sen kommer ju nästa fråga...Gäller de nya reglerana för alla eller bara de som tecknat försäkring efter 1/10? Syftar du på någon annan motorgaranti så bortse från mitt svar... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.