AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
873

Varför Rycker min 325IX -89 när jag kör med vxl i?

Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
Har bytt alla tänddelar, luft filter. olja stift. Kan det ha någonting med Fördelningslådan att göra???
Börjar bli less nu!
Mvh Bremmpa
Gör den det vid alla varvtal??Rycker den bara typ vid under 1500 så kan de bero på sliten drivlina o då främst diff o drivaxlar...

Kolla luftmängdmätarens skick samt om dåliga slangar finns (tjuvluft).
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
jag vet inte hur det är med IX:en, men om det finns en hardyskiva så kan det hända att den är dålig?!

Ska det vara på det viset?!
Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
Rycker typ upp till 2000-2500 inte om man håller bra med gas.. Hardyskiva??? Kan det vara bränsletillförseln?? När man motorbromsar känner man också små ryckningar...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att den rycker även när du motorbromsar kan tyda på att det är transmissionen som ger ryckningarna. Kolla så att det inte är glapp i knutkorsen på kardanaxeln/axlarna (vet inte riktigt hur IX:en ser ut). Även hardyskivan kan vara utsliten som Stensth skriver.

Lycka till!
Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
Vad är hardy skivan?? Mvh Bremmpa
Bremmpa: se hardyskivan på www.motornord.se under BMW katalog/reservdelar/Gummikoppling mellanaxel

Mvh Bobby
Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
Vad blir tendensen av att hardyskivan är dålig??
327i Nm Power
Ryckningar vid motorbroms är oroande. Detta garanterar i princip att det är ett mekaniskt fel. Bränsledefekter kan uteslutas då denna är helt avstängt vid motorbroms. Troligtvis ett slitage på drivlinan, var är svårt att säga.
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Jag hade ryckningar ibland vid motorbroms.
Bytte olja i hela drivlinan
- växellåda
- fördelnignslåda
- fram- och bakdiff

Har inte känt av dem sen dess.

/göran,
vintermannen/
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag hade samma problem, släppte man efter på gasen för att hålla hastigheten jämn började det rycka, det visade sig vara vaccum slangen från ventilkåpan.

Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85, 323iA -86
Importeramera
du har en kugge borta i nån diff. byt ut skiten.

/Sjörra
Br
19
Bremmpa
523iM-Touring -97
Pajjas Sjörra! drog åt lite slangar å då funka de! Men drivlinan i sig själv är lite sliten.. Hur funkar din Importbil då?? Sålt corran än då?
Martinfs: kan du förklara vidare om ditt problem med vaccumslang från ventilkåpa? tror jag oxo har samma problem...
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
bilen gick dåligt på tomgång när den var kall, och vid jämn gas vid tex 60kmh på 4:an så hackade den men om man gav lite gas eller släppte efter lite mar så slutade det.

och det visade sig vara den korta grova slangen från ventilkåpan som sitter i mitten under insuget. om den läcker så är det ungefär som att ta av oljepåfyllningslocket och försöka köra.

men det kan ju givetvis vara andra vaccumslangar åxå, de brukar ju ha en tendens att bli gamla och torra, så kolla över alla slangar!

lycka till //martin

Har haft 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -85, 323iA -86
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.