|
|
|
|---|---|
|
Ja som sagt då har även jag råkat ut för dessa klåfingriga idioter, var borta från bilen i 4 minuter och kommer tillbaka och ser en 20 cm lång nyckel repa på c-stolpen. Så nu till frågan hur kan man på bästa sätt fylla i och dölja repan så bra som det bara går? För just nu så lyser det ju vitt om den. mvh // Jimpa | |
|
Hejsan. Köp klarlack på burk (riktig klarlack.) Lägg klarlack med fin pensel i skadan,flera ggr tills du kommer upp i nivå med omkringliggande klarlack. Du kan sedan våtslipa med kork-klots (ca 2x2cm) som du skär till från en vanlig putskloss, klipp till en bit 2000våtslipapper och vik run klotsen. (använd blomspruta och duscha ymnigt under jobbet) När du slipat ned reparationen i nivå med övrig klarlack så kan du polera med polish, vaxa sedan..klart! Mvh Skalman |
|
|
Behöver man inte fylla i med färg också? För just nu är det ju ett vitt sträck som om det skulle gått igenom till grundfärgen? Tack för svaret än så länge förresten. |
|
|
Skalman : Går det att göra med stenskott också? Alltså efter du haft på lack(färg)? Det blir ju alltid en liten "krater" annars! Sorry att jag hi-jackade tråden racing-jimpa! |
|
| Är det vitt i repan har det gått ned i grundlacken, mao skall du använda bilens färg och en extremt smal pensel. | |
| Tack för svaret snajdaren. Vet någon hur länge man måste vänta tills man kan försöka polera ut det som man har bättrat? | |
|
Hej igen. Tog av någon anledning för givet att det var repa i klarlacken? Vitt blir det oavsett om repan har gått igenom klarlacken eller inte. prova att dutta lite klarlack i repan så ser du om den försvinner. Gör den inte det, så måste du givetvis lägga lite färg i botten, sedan klarlack. Bones: Det går fint att göra med stenskott också! Mvh Skalman |
|
| Torkar rätt snabbt när det är så lite, borde räcka med dagen efter för att vara på den säkra sidan. | |
| Tack för informationen Skalman! | |
|
Eftrsom jag inte är någon expert på att laga repor, lämnade jag in min bil hos en lackerare, som fyllde igen min repa, det är nästan omöjligt att hitta den nu. Det jag vill säga är, lämna jobbet till nån som kan, om du inte är väldigt duktig själv. BMW CS #5206 |
|
| Hur mycket fick du betala hos en lackare då? | |
|
De bättrade en 20cm lång repa på bakskärmen, samt rätt mycket stenskott, det gick på 1500:- BMW CS #5206 |
|
|
Dra över repan med lösningsmedel syns den inte då så är det klarlacken de gått igenom. Syns repan fortfarande tydligt= grund Behöver du lägga i färg använd tandpetare/spetsad tändsticka, lägg bara färg i själva repan. Fortsätt sedan med klarlack som beskrivits ovan. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.