|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har varit med en kollega och tittat på ett ganska fallfärdigt hus (Gård). Efter att ha gått runt och tittat i alla gamla lador och grejer så hittade jag förutom en 50-tals mercedes, jaguar samt en 70-tals BMW 3.0 en BMW med självmordsdörrar, i Ganska dåligt skick, men hoppet är inte helt ute för den om man lägger ner några kronor och sin själ i den. Nackdelen är att jag vet inte vad det är för sorts modell, plus att det inte finns några reg. skyltar på den. Troligtvis så har den stått där i många många år. Efter lite sökning så har jag iaf hittat en bild på nätet som är identiskt med den som står på gården, men vad är det för modell, och är det en speciell bil? Är det lönt att forska vidare på ägarförhållanden och ev. köpa den? Länk Så ser den ut iaf. Självmordsdörrar, taket är intakt, 95% av all plåt går att rädda, den står uppställd på 4 stycken SJ-Pallar, så den bör vara i hyffsat skick under. Jag har tyvärr inga bilder då jag inte hade med mig kameran, men ska åka dit igen om det är värt det vill säga! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
En "barockängel" BMW 502!! MVH Patrik "TRISS I 6:OR" En av dom: M635 Länk |
|
Tack för infon, satt och sökte lite själv efter jag skrev inlägget, och hittade också till denna Barockängel, men skillnaden mellan en 501 och en 502 verkar vara ganska liten så jag måste nog ta mig dit och ta ett fotografi eller två på den. Sedan se vad det sitter för motor i den. Kanske svårt att säga om man inte har sett bilder på den, men vad betingar ett renoveringsobjekt för värde igentligen? Är dem svindyra, och finns det reservdelar att få tag till dem? //Kalle |
|
|
Objekt med mycket jobb betingar inga större värden kanske 10 tkr, om du hittar en köpare. Kanske finns någon som vill ha en donator. Modellen med V8 är attraktivast. Delar går säkert att få tag i via BMW Mobile Tradition, men det är dyrt. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.