AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.294

525 e34 drar mycket soppa och svarar inte på gasen från tomgång ordentligt.

Visa användare
59
G3
525i Touring -93
jag blir inte klok på min bil. tänkte höra här om det är någon som har haft samma problem. Det är en 525 E34 -93 den går skapligt när man väl kör med den men den känns slö drar mer soppa än den ska när jag kör så ekonomiskt jag kan och svarar inte på gasen ordentligt från tomgång. är det någon här som har några bra tips eller lösningar så är jag tacksam för svar annars är sista utvägen en verkstad. tack på förhand.

Det var allt.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
kan vara lmm eller lambasond,vad jag tror...
Jo
233
Jomu
528iA Touring -00
kam- eller vevaxelgivare ?
Jag hade liknande problem, det uppkom efter en motortvätt, så öppna motorkoppan och skruva bort tändstifts-spolarna så du ser täåndstiften.
Där kan det ha kommit ner massa vatten eller dylikt.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Att den drar mer soppa tyder på att lambdan eller lmm spökar i mina öron. Jag skulle i alla fall börja med att undersöka det...
Visa användare
59
G3
525i Touring -93
vad är lmm? lambasond vet jag vad det är men vart sitter den exackt på min bil kan någon berätta det och hur kollar jag om de två fungerar.

Det var allt.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
LMM= Luftmassemätaren. Den sitter direkt efter luftfilterburken. Det sitter en kontakt dit. Testa att koppla ur den och kör ett tag. Efter någon minut går bilen ner i nödprogram. Kör så ett tag så att du verkligen kan verifiera om det blivit skillnad. Brensleförbrukningen kommmer troligen inte gå ner då bilen brukar sluka kanska mycket bensin i nödprogrammet. Även tomgången kan försvinna men det är inget farligt att köra utan lmm inkopplad.

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Tjuvluft?
Vi
37
ViktorStefansson
BMW 525 Tds -94
Det låter mycket som om den skulle dra tjuvluft eller om Lmm spökar! men kolla även då lambdan som sitter precis innan katalysatorn på din, den kan ju ha bränts! testa att göra samma sak med lambdan som "LexCom" sa att du skulle göra med Lmm!
Visa användare
59
G3
525i Touring -93
tack för svarne. jag har redan kollat om den drar tjuvluft med startgas och lysnat mig fram men jag hittar inget leckage så det måste vara någon givare som ballat ur. återkommer när jag testat.

Det var allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.