|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw 330 disel 03 stora motorn 204 hk 6 väl manuell. Den e importerad från italien av ett företag i örebro.. Den har gått 8400 mil..Bilen e servad enligt bok. Bilen e utrustad med sportstolar, xeon ljus, cd växlare, ecc. den vanliga grundliga utrustningen. Vad kan jag ta betalt för denna bil??? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja du tyvärr så får jag dåliga vibbar dels när jag ser att bilen är importerad av en firma i Örebro och de brukar var för "billiga" för att kunna vara ärliga, dessutom är 8400 på en 330D- 02 en bil man inte ens hittar på vykort. Dessa är dyrare i både Italien och Tyskland än i Sverige, dvs ren förlust att importera en sådan bil. Men beställer du ut all servciehistorik/garantiutdrag från BMWs databas vilket du ska kunna göra som ägare på bilen, så har du en unik bil om mätarställning stämmer. Varken serviceboken eller avläsning av ljusmodulen bekräftar riktig mätarställning. Först då kan man göra en vettig värdering. ///MVH Hasso Länk |
|
Hejsan, jag bor nere i Italien och har varit och kollat på några stycken 330 dieslar, och kan bara hålla med Hasso, en fin lågmilare är inte så billig här nere, är billigare i Sverige. Lycka till ändå med försäljningen /Fabbe |
|
|
kan ju medela att bilen inte var så billig. Men firman jag köpte bilen av tar bara in bilar från italien.. Dom skal enligt rykte vara mkt seriösa..Fans även några luriga firmor i örebro med.. Sen e bilen en 03:a utagen 0309.. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag är också klart skeptisk. För att bilen ska ha ett värde måste du kunna bevisa mätarställningen bortom allt rimligt tvivel. Det finns bara ett sätt, det är utdrag från BMW's centrala reparationshitorik. Sedan ska dessa miltal och datum stämma överens med serviceboken. Stämmer milen är den värd runt 180', med osäker historik kanske 130-140. Så hoppas du verkligen kollade upp den. Vilken firma gäller det? mvh Johan |
|
Nerikes bil Örebro.. Hur kollar jag BMW's centrala reparationshitorik? |
|
|
Kontakta din BMW ÅF. __ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.