AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.135

Plocka ner lådan på en E34a touring.

Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Hejsan.... Urtrampningslagret har precis rasat. Och jag håller på och ska riva ur växellådan. Men problemet är att jag inte får isär kardan från lådan (är nån slags styrpinne där). Och vill härmed fråga er som gjort detta innan efter några tips. Eller är det så jäkligt att man måste riva bort avgassytem och sen plocka bort kardan helt?

_ _ _ _ _ _
E34 - 525i Touring
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Du kanske måste riva avgas men kolla först om du får bort skyds plåtar o lossa kardan vid slutväxeln samt stödlager så det kanske går att få kardan åt sidan iaf...

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Ja på nått sätt måste det ju gå utan att behöva riva halva bilen.... Synd att det är så förbannat trångt.

_ _ _ _ _ _
E34 - 525i Touring
el
62
elbing
320i Touring -01
har oxå testat att byta koppling på min e34 utan att riva avgaseet men har inte lyckats. avgaset hänger ju bara i skuven mot grenröret och i fästet längst bak tar ca 20 minuter att få ner. sen e det bara släppa värmeskölden och släppa stödlagret mot karossen. så gjorde jag på min och på brors. bytte koppling på 4 timmar. både min och min brors är visserliggen sedaner men ändå. jag hade rivit ner avgaset.

//
Elbing
el
62
elbing
320i Touring -01
framgick kanske inte det räcker att du släpper kardan mot lådan och viker den åt sidan. efter du plockat mer avgaset. du måste inte släppa mot diffen.

//
Elbing
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Tack för all hjälp.... Nu är allt rivet. Bara att plocka den lådan. Blir ju tyvär mörkt rätt fort denna årstid. Och garaget är belamrat med en annan bil. Ska vi se hur mycket som är trasigt bara.

_ _ _ _ _ _
E34 - 525i Touring
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.