|
|
|
|---|---|
|
Jag sitter och funderar på vad försäkringen på en 528 Touring E39 kan kosta? Ringer runt till försäkringsbolagen och alla har stängt nu på morgonen. Tänkte åka och titta på en nu under lunchen, men vill gärna veta vad dem kostar att äga innan. (Internätbolagen har underhåll av sina hemsidor eller så kan dem inte räkna fram priset för att bilen är import). Tänkte om några vill dela med sig av dem betalar för en försäkring på sina bilar? ålder på ägaren hel/halvförsäkring Stan/landet Jag har iaf klivit upp på 25år, så lite billigare ska det ju bli, men fortfarande för ung för att försäkra fordon verkar många bolag tycka. Men jag tycker iaf att det är ju inte direkt någon busbil, så bör väl inte vara så tråkgt höga priser på dem? | |
|
Jag betalade , 44 år förra året och "småstad" och full bonus , 2006 , helförsäkring och 1500 mil/år ca 6000 kr /år hos LF. Nu med högre trafikförsäkringspremie bkir det naturligtvis lite mer. Och min nuvarande Alpina (byggd på 528an) ca en tusing mer. Ett par tusen billigare än en 540 e39. |
|
|
525i touring -01 Helförs. 35 år 1500-2000mil självrisk 6000 kr (vagnskada) på landet (finns mycket land i Dalarna :)) Premie: ~5800:-/år (Samlat flera försäkringar i samma bolag) AE |
|
|
Tillägg: Fundera gärna på vilken service du vill ha när det blir problem. Jag funderar på att gå tillbaka till LF. De har kanske inte de allra lägsta premierna, men av egen och andras erfarenhet brukar det fungera bra vid skadeärenden och det finns alltid lokala kontor. De har också ett bra återbetalningssystem som är vinstgrundat, vilket jag tycker känns reko. Har sedan ett tag tillbaka ett avtryck av ett cykelstyre i bagageluckan (har inte försökt backa över en cyklist, den var parkerad...) Jag fick genast ett ärendenummer hos mitt bolag och de skulle höra av sig så snart som möjligt. Skall ta itu med det snart för det har inte ringt någon.. AE |
|
|
Jag fick ett pris på IF´s hemsida på 10´600kr för helförsäkring/helår, så tycker det är okej, då jag är 25, bor i centrala Västerås (av med korter för 4år sedan) etc. Och jag fick samma pris på halvförsäkring på en 328, så plötsligt känns det billigt. Tack för alla svar iaf, så har man iaf lite att jämföra med. |
|
|
jag betalar 11500kr helåret, med en självrisk på 6000kr hos Avanta. Dom va billigast för mig. Dalarna ville ha 14500kr. |
|
|
Själv bor jag i Varberg har en 530-02 som jag betalar 5800kr för helåret/helförsäkring. Plus den nya trafikskatten som var på 700kr har jag för mig. Så 6500kr helåret för min bil rä helt ok tycker jag. Vesta är bolaget, fungerade väldigt bra nu när jag fick bilen vandaliserad också. Bara gott att säga om dem än så länge. Mvh ChristoferB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.