AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.175

BMW 530 vs 850 R

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Jag köpte för ett tag sedan en 855R som bruksbil då M3an endast entusiastkörs sommartid. Volvon är en skön bil att åka i vilket torde vara den enda fördelen förutom att den faktiskt är relativt vass prestandamässigt. Nu är min R Autotechchippad och ska enligt dom ha garanterat minst 280 hk. För nån vecka sedan fick jag tillfälle att rejsa mot en 530 (231hk) vilket faktiskt överraskade mig positivt till Volvons fördel! Volvon är som sagt chippad men att skillnaden va så enormt stor trodde jag faktiskt inte. BMW`n är garanterat en mycket angenämare körupplevelse eftersom Volvon mest rycker och sliter i mest allting.... Men rent prestandamässigt rakt fram va den klart överlägsen. Jag är ingen Volvofanatiker och kommer så aldrig bli, men jag måste ändå säga att jag blev imponerad av denna gamle brukshäst. R är förvisso det vassaste Volvo levererat, men ändå.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ställ upp mot en 540 så blir det lite andra bullar :)

__
Bilblogg:
Länk
Jag är inte förvånad alls.
Tog många skapler från Tyskland med min förra Volvo.

Flåklypa
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Min kompis har en 855 T5-R som jag kört några gånger mot. Den är ochippad och klår mig med ett par billängder upp till 160km/h. Däremot har han stora problem att få ned kraften efter knixiga partier och är riktigt långsam ut ur tex rondeller =). Overall skulle jag säga att den är aningen snabbare än en 635:a.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Jag kommer att sörja Volvos femcylindiga Skövde maskin när
den går i graven för att ge plats åt modernare "tråkigare"
miljöalternativ. :(

Ungefär som BMW skulle börja fasa ut sina bensinsexor. och ersätta
dom med turbo.dieselfyror...

/L
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag har en av varje, dvs en 530iA och en 855R-97 aut. 530'n är en bekvämare, tystare och stabilare bil medan Volvon känns smidigare och rappare. Min 855R är chippad så den laddar 1 bar i st f standard 0.67 men det är svårt att få ner kraften i backen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.