|
|
|
|---|---|
|
I min bil sitter det ett larm som jag inte hittar vad det är för märke. Se bild: Länk Den är märkt: "E39P" "E60" liten klisterlapp "September 1997" "Made in Italy" Någon som vet? Jag skulle behöva en instruktionsbok till det. Sirenen är en BMW orginal Det står BMW Original Larm på Rutorna Lars | |
| Antagligen är det ett bmw original larm så åk till bmw och kolla med dom. | |
|
Hej, Nej,jag tror inte det för dioden är monterad under ac-panelen. Larmet ser inte ut som det i ETK. Sensor för motorhuven sitter på en annan plats. Lars |
|
|
Det skulle kunna vara ett eftermonterat orginallarm. BMW visste inte riktigt var de skulle sätta lysdiod etc i en av mina bilar så de satte där det fick plats. Har du också genomskinliga "BMW orginal larm" etiketter på rutorna eller är det vit bakgrund på dem? /Andy |
|
|
På passagerasidan är det genomskinlig etikett men på förrarsidan så är rutan nog bytt och därr sitter en vit etikett. Lars |
|
|
Okej, med 99% säkerhet är det ett efterinstallerat BMW orginallarm. De efterinstallerade brukade ha genomskinlig etikett och de fabriksmonterade hade vita. /Andy |
|
|
Ok.. Det jag egentligen undra över är: När man larmar på så ger den 2 bip betyder det att någon givare är trasig? Om man råkar trycka på "Öppna bakluckan" på nyckeln så går larmet. I övrigt såverkar det fungera som de ska. Det sitter föresten Ultraljudssensorer vid astolpen i nederkant.(ingenting i taket) Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.