|
|
|
|---|---|
|
Jag renoverade ena soppapumpen för ett par år sedan och det blev dags för den andra nu i veckan. För den som är intresserad av lite bilder så finns det här: Länk Rätt bekvämt att kunna köra på en pump och Y förgrening tills man får tid till att renovera. Om ni tittar noga på bilderna kan ni se en EDC dämpare i bakgrunden som väntar på renovering, så det kan komma en bildserie där med så småningom. /Mats J | |
|
Ingen skillnad om jag skriver det här eller på Bimmerboard. Excellent. Men vad exakt gör man när man "chamfered the brushes"? Min engelska räcker inte till.. |
|
|
Tackar, Jag fasade kolen så att dom bara ligger emot rotorn långt ut, för kopparn var genomsliten längre in, och ligger kolen emot där så kan det inte överföras någon ström. Jag har fler foton på urmontering av pumpen mm men jag tyckte det räckte med de kort jag la upp. /Mats |
|
|
Kan någon tipsa om vilken affär som kan tänkas ha en y-förgrening/ett t-kors som nämns och används för att mata båda bankarna med en pump? |
|
|
Jag yggde ihop min av en Y rördel med invändiga gängor och tre slanganslutningar med gänga i andra änden, tätade med gängtejp. De som säljer tryckluftgrejer borde ha delarna. /Mats J |
|
|
Om någon är intresserad av samma lösning kan jag tipsa om Biltemas slangkopplingssats med art. nr. 26-713. Där ingår t-kors och y-förgrening som passar perfekt i bränsleslangarna. Kostar 129 kr. |
|
|
Mats: Du skriver att man ska använda en hylsa för att göra röret runt. Är tanken att man ska expandera röret något för att innehållet ska ramla ut eller är det bara att slå för att det ska släppa? Jag har använt en hylsa som med lite motstånd passar i röret men innanmätet sitter kvar trots att jag slagit hylsan mot ett skruvstäd. |
|
|
Man får knacka ur innehållet från andra sidan efter att man fått röret runt /Mats J |
|
|
en dum fråga vart satt du y förgreningen? har problem med att jag får bara soppa till höger sida av motorn. har en 750ia-92 |
|
|
Jag satte den i motorrummet, har lite längre soppaslangar så det går att få ihop det. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.