AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.698

Plana Toppen! Hur mycket kan det kosta?

Jag skrev i mitt förra inlägg om att min topp har gått och vet ej om det är packningen eller själva toppen. Men undrar hur mycket det kostar ungefär att plana en topp. Finns det några duktiga företag i Stockholm som sysslar med det?

Mvh

Saajje

Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Har du provat med fordonsgymnasie skoler?det gjorde jag 300kr tog dom.Värt ett försök o kolla upp...
fa
438
fami
525,01 IM
ca 500:- hos vilken svarvare som helst .

det tar inte mer än 15 minuter.

MVH-polichman
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag har en mekanisk verkstad, och brukar ta 250-300 kr för att plana en topp. Det är inte speciellt mycket jobb, det krångligaste är faktiskt att spänna fast den i maskinen. Kamaxeln måste dock bort, och mina killar gillar om toppen är hyfsat ren, annars smutsar den ner maskinen....

Mvh Johan
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Värt att tänka på är att om toppen är mycket skev innebär en planing att kamaxellagringarnas linje rubbas. Vet inte var gränsen går, innan det blir tal om line-borrning och överdim. lager o.s.v. Förmodligen inget att befara i detta fall.

AE
Oj reagerade på era trevliga priser.

I Halmstad så har de tagit mellan 600-850:- vilket nu känns lite i sådär.

Någon som kanske kan rek ngn bra i Halmstad?

>bmwci330
Vet inte vilken bil du har problem med men en sak kan vara värd att undersöka om du har Alu block på bilen. Har hört/läst om att gängorna kan strippas ur blocket vilket resulterar i topp lyft.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.