AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.488

Rostig baklucka touring E39...

rf
74
rfi99
525iA -01
Japp... något som det skrivits mycket om.

Nu är min baklucka ganska rostig, och det är för sent för att få det fixat på garantin (523iA touring -98).
Bilen är skitfin i övrigt, men bakluckan är en katastrof.

Frågan är vad man ska göra åt den?
A: Skall man lämna in den för blästring och lackering. Vad brukar detta kosta tror ni? Och hur bra blir det? En lucka som har rostat brukar väl rosta igen om man inte gjort ett riktigt bra jobb. Finns det lackerare som lämnar garantier?

B: Köpa en ny baklucka och lackera denna. Vad kostar i så fall en baklucka (alltså enbart luckan utan all elektronik, plast och ruta)?

Vad har ni gjort?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Är den som du säger, en katastrof, och inte bara en liten bubbla på centimetern eller så, tycker jag definitivt du skall byta lucka. Det borde bli både bättre och billigare. Här kan du leta rätt på en:Länk

AE
rf
74
rfi99
525iA -01
Men det finns inte så många luckor där (eller letar jag fel?)
bi
59
bibi
523iA touring -98
För blästring och lackering, ett jävla jobb, gav jag 6500:- för. Han gjorde ett jäkla fint jobb men vill nog inte göra om det. En ny lucka med lack blir en del dyrare och en begagnad lucka som måste lackas om är ju inte gratis det heller. Detta var det mest prisvärda ansåg vi.

Women loves BMW
52
15
525_Macce
BMW 525i - 89
Är det bara lite bublor nån centimeter upp som det var på min farsas bmw så¨gjorde vi ett skit bra jobb själva :) Slipa ner till metallen, sen tar du en punktbläster och sen lite roststopp och sen spacklar du upp resten o lackar halva luckan själv :) Vi dimmade ut det en bit upp :) Gjorde det för ett år sedan och det ser fortfarande ut som om luckan e ny ;)

Lycka till :)

MVH Macce
rf
74
rfi99
525iA -01
Ja.. det får nog bli det.
För dyrt att fixa annars och rosten håller sig till bakluckan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.