|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har/har haft problem med dålig värme på sin Z3? Problemet gäller när bilen står på tomgång. Den har fint med värme så länge man håller varv på motorn alltså. Jag ska byta termostat samt pump så får vi se om det blir bättre. Är det någon som vet om original pumparna har plastimpeller? Tackar alla jag möt under sommaren på träffar. Det har varit kul att möta likasinnade. //Ted | |
|
till 99% så är det bara termostaten som behövs bytas, jaghar nyligen haft samma problem på min 323 ci -98 .. och det blev kanon efter, termostat bytet.. Det är fjädern i termostaten som blir slapp och öppnar för tidigt! |
|
|
Byt pumpen också , det är lika bra så vet man att allt är ok - så slipper man kladda med glykol och luftning en gång till. - Ja orginalpumpen har plastimpeller ( plast är det inte utan ngt. kompositmaterial ) Bytte själv förra vintern och köpte på Mekonomen - impeller i rostfritt - + båda remmarna = 1070kr ( passa på att smörj upp spännrullarna med kullagerfett ) //Ballder |
|
|
Bilfreak- Tackar för det inlägget, det var skönt att få bekräftelse på misstankar. Ballder- Precis, jag brukar byta termostat, pump, spännrulle samt remmar när jag ändå håller på. Annars kommer den däringa attans Murphy och ställer till det. Byter man bara det ena så kan man ge sej f*n på att det andra ger sej. //Ted |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.