|
|
|
|---|---|
| Kom att tänka på det när jag läste tråden om den smällda M5:an och huruvida den gick att fixa eller inte. Frågan är alltså, kan man laga ett hål i taket? Låt säga att nån drämer en yxa i biltaket. Hur gör man i så fall? | |
|
Min chefs Audi A6 avant fick en flaggstång rakt över taket vid en höststorm. Hela takplåten byttes ut, lär vara samma förfarande om det blivit hål. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Går att laga med svetsning men kräver stor skicklighet med b la krymp metoder för plåten slår sig på sådana ytor. Mvh Danne |
|
|
inga större problem att laga....om man är förskiktig på handen när man svetsar. Man kan annvända kylpasta på omliggande plåt för att förhindra det slår sig. (jag har lagat tak där jag har fått skära ut luckor för att byta c resp b stolpar) |
|
| Fast frågan är om det är lönt att laga. I kanten kan man ju göra det med liten risk att det slår sig, men mitt på vete fasen om det inte blir dyrare än att byta hela taket. Stora plåtytor är ju dessutom riktigt svåra att rikta så det blir bra om det slår sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.