|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska bygga nytt avgassystem efter grenröret o bakåt på min 325i E30 -87:a utan kat. Den har ju dubbelt avgassystem original hela vägen efter grenröret. Blir det dåligt om man bygger ihop systemet till ett en-rörs 2.5" system hela vägen efter grenröret då grenröret har två rör? (dvs blir det flaskhals eller funkar det fint?) mvh //CHRILLE | |
|
Ett enkelt 2,5" är ju mindre än dubbelt 2". Bygg ett 3" med två dämpare, borde dämpa rätt bra. Ju fler cylindrar på samma pipa ju mindre ljud. Mvh Anton |
|
|
2.5" räcker till för bra mkt mer hk än du har i din maskin, så det blir ingen flaskhals. 3" tar bara plats och är onödigt stort, bara skrytfaktorn som blir bättre. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
Jag skulle nog satsa pa 3 tum fran grenroret genom 1:a damparen och anda till strax innan 2:a damparen. Dar skulle jag satta en 'strypnıng' och anvanda 2,5 tum genom den 2:a damparen for att avgaserna har hunnit kylas ner sa att de tar mindre plats. Mvh |
|
|
rob: den där principen tillämpar man framförallt på turbobilar där avgaserna är ganska heta. finns ingen anledning att göra så på en annars standard 170hk 2.5L 6a. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
| Länk | |
|
precis vad jag menade, kolla på länken så förstår ni. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.