AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
717

Lika bromsbelägg fast större skivor?

ho
115
hotrod78
M635Csi -85

Ska uppgradera bromasarna nu när jag äntligen fått ihop lite stålar! Finns bara ett litet frågetecken, dom flesta jag pratat med säger att M635 & 635 delar belägg både fram & bak. Bak är ju inte konstig då det är samma skivor 284x10x61 även E28 har ju dom bak. Fast fram har ju M635 större 300x30x77 mot 282 nånting fast är specade med samma belägg?? Stämmer detta då? Förmodligen eftersom jag fått reda på att även E28 M5 delar med övriga E28:or trots större skivor fram (samma som M635).
Någon som kan bekräfta detta skulle va skönt.............

Har fått tag på Taroxskivor, slitsade och ventilerade, även bak faktiskt är ju solida standard, i orginalstorlek samt tarox sportbelägg. Detta för ca 7500kr. Någon som har erfarenhet av dessa bromsar lr om det verkar va bra pris för detta. Gärna förslag på andra grejer!

Mvh Andreas

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

635 och M635 har inte samma belägg!
Fram bromsarnas belägg är inte i närheten lika varandra.
Bak är inte heller samma efter vad jag vet.
Bakbeläggen kanske passar på bägge bilarna,men är inte samma enl.artikelnr.
Antar att Mekonomen kan ha sagt en sån sak!
Vet själv när jag skulle köpa nya skivor till min M635:a,då fick jag beskedet att E32 735 hade samma skivor,men när jag fick höra måtten ,så stämde de långt ifrån,både i omkrests och tjocklek!
Skulle vilja påstå med detta och andra erfarenheter,att Mekonomen har sämre koll än vad Biltema har!!

MVH Patrik

"TRISS I 6:OR"
En av dom: M635 Länk
ho
115
hotrod78
M635Csi -85

Tack Patrick
Fan jag fattar inte verkar inte finnas nån som specar rätt framskivor och belägg!! Alla vanliga bildelskedjor anger 282 fram & samma belägg även för M-modellen. Vad sysslar dom med............. Får väl bli bmw egna delar då, deras skivor har jag hör håller MKT god kvalitet. Beläggen lär jag köpa hos bmw hur som helst så det blir helt rätt, dom rätta framskivorna har jag ju redan hittat Tarox G88. Måste fundera lite

Har i allafall beställt nya tändkablar som jag hittat till just denna motorn, high performance grejor kan man säga + stålomspunna bromsslangar vätska å lite annat smått. Snart kommer det paket =)

Mvh Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.