|
|
|
|---|---|
|
Har precis skaffat mig en 850!Är "BMW freak"som alla andra här!Har haft dom flesta modellerna av dessa bilar,men aldrig en 850! Undrar om era synpunkter/erfarenheter på att "chippa" en sådan! Har tidigare gjort det med 2 E38:or+en E36:a med otroligt gott resultat! Först o främst vridmoment vid lågt varv,men oxå bränsleförbrukning! Undrar om nån har erfarenhet av M70 motorn!! Har hört av en bekant att just 850:n ska bli mkt piggare(som att köra på sportläge hela tiden som nån sa),om man "chippar"boxarna! Vore skoj att höra andras erfarenhet! Även intresserad att höra om nån har synpunkter gällande It`s funs trimchip! På min 740-95:a har jag chip från Turbocenter monterat,och märker en "enorm"skillnad!Lånade boxen ifrån en bekant nyligen,och märkte stor skillnad omgående.Särskilt bottendrag,men ser att den drar betydligt mindre vid "vardagskörning". Priserna skiljer ju rätt mkt mellan tillverkarna/programerarna! Tycker själv att det känns bättre att få nya chip monterade istället för endast "ny kodning"! | |
|
Grattis till valet av en charmig bil, se lite framför dig att ha att göra och låt det få ta sin tid:) Min blogg täcker det mesta, Länk i mitten av förra året fick den en turbocentermappning. Tänk på att göra en rejäl service innan bara så allt är 100. Använd även sök inlägg funktionen i ovankant till vänster. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.