AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
781

BMW valde Gotland Ring!

Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Kul som gotlänning och BMW-ägare att höra om satsningen som BMW gör på ringen här! Dom har flugit hit ca.700 journalister ifrån hela värden för att testa nya 1-serien.Hyrt en flyghangar för uppställning av mobilt labb m.m och kört hit 2 tradare med 12 bilar att leka med för motorfolket på Gotland Ring.
Vädret har varit kanon så det finns goda vibbar i luften.Hoppas nu att "ring-bolaget" får in stålar tillräckligt för att bygga färdigt med skyddsräcken och få en godkänd tävlingsstatus på banan. Då finns läktare,hotell och motorlekplats för barnen med i planerna säger den drivande killen i projektet.
OBS! Informationen här är väl lite hemlig men kommer säkert snart i någon motortidnings troligen euforiska beskrivning av känslan i ringen.
Nu väntar en god kväll med fullmånen i backspegeln.../ Dixie.
Nja, det finns inget hemligt i den info du kommer med. Att BMW visar 1-serie Coupé på Gotland Ring är allmänt känt, liksom planerna på utbyggnad kring banan... Men jag håller med om att det är trevligt. :-)
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Hej Anders! Jag menade inte att vara hemmlig utan bara lite PR-mässig.Ordförande i MRF på gotland säger att det är 70 som gäller på banan utan tillstånd ifrån "övre makter"!!! Dåre och en infantil idiot som bara finner lyckan i att vara besvärlig.
Ringen kommer kanske inte på min hand men finnns troligen runt "Storungs".
Dixie.
Är det bara 70 på banan? Hmm 110km/h över blev det för mig och Starre i somras, den gången vi tittade på mätaren=)

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.