AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
793

Motorn stänger av sig när jag ska stanna, 750 e38 -95

Har fått ett jobbigt fel på min 750, när man ska bromsa till stopp vid tillexempel ett rödljus så stänger motorn av sig eller hugger lite. Den typ bara dör å låter inte som att den går dåligt innan man bromsat till stop. Efter det så vill bilen inte starta vissa gånger men det hjälper med att ta bort minuspolen ifrån batteriet. Detta problem är väldigt jobbigt när man åker i stan. Tacksam för hjälp.

//Mattias
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag hade liknande problem med min 735iA-88...det var den gången en defekt lmm som var felet.
Jag behövde dock inte lossa minuspolen vid mina stopp utan det var bara att vrida igång igen och hålla "lite gas" så att man klarade av rödljusstoppen hyffsat..

Visserligen har du en mera "teknikorienterad" bil än den gamle M30 som jag har,men ett tips iaf..

Hur har du det med laddningen alt. batteristatusen?

Mvh Janne.
Ok jag provade att dra ut kontakten till lmm en åt gången å motorn reagera på båda så dom borde ge nån signal iallafall, men jag vet inte det kan bli så men även är fel på dom. Laddningen ger bra å batteriet likaså inget jag märkt på nått annat iallafall, för den suckar ju inte eller så när jag ska starta det är bara det att den inte bluddrar eller tänder till nått, men så fört man haft minuspolen borta så startar den.

//Mattias
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja,en felkodsavläsning av kompetent verkstad skulle jag tro blir mest "kostnadseffektivt" att göra i ditt fall...Iaf som "nästa steg"..

Mvh Janne.
mm jag har egna grejer för att läsa felkoder med men inte fått det att funka, så jag får nog ringa å beställa en tid.

//Mattias
Tid är nu bokat på måndag, se vad de kommer fram till.
Jag var på BMW å skulle felsöka i måndags men det kom inte ens in i bilen styrenhet för att kunna läsa av felkoderna. Han troddet att det var nått som störde så att det var därför man inte kom in. Nått tips om vad ska kan ligga å störa? Å finns det nått elschema på nätet som man kan kolla på?

//Mattias
CK
269
CKamondi
740iA -95
Finns mycket på www.e38.org

The Seven Series, Ride with Pride

Ja, vadå, jag älskar min bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.