|
|
|
|---|---|
|
Har sett en kortfattad annons om en -91:a 320i för 19000 kr. Den har gått 19000 mil och är nybesiktigad. Grejen är den att E36:an kom ju i dec 1990 och såldes som -91. Det är alltså antingen en E36 sedan, en E30 touring eller (högst orimligt) en E30 cab. I vilket fall så är det ju ett kanonpris. Jag är mest van vid 5-serie E28 och E34. E30:n är ju kronologiskt sett ett mellanting mellan E28 (som det finns gott om rostiga och risiga) och E34 (som sällan är rostiga). Hur är det med en sen E30, finns det gott om praktiskt taget rostfria exemplar? Är utrustningsnivån alltid lika påver? Finns det mer körglädje än i E28:an? Och är det några allvarliga fel som jag bara måste känna till? Tack på förhand /// Anders | |
|
Med tanke på hur "ny" din tilltänkta är till det priset så hade nog jag passat mig. Man får vad man betalar för... Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Det finns E30 2 och 4 dörrars aålda som 91:or. Min erfarenhet av senare E30, typ 90 och 91 är att de inte är särskilt rostiga, men att de sällan är helt rostfria heller. Men det är kanske inte någon bil som är mer än 11 år gammal. |
|
|
Hejsan, Det verkar vara ett bra pris. Kolla om det finns servicebok til bilen eller ngn annan dokumentation. Risken är ganska stor att det är en importbil utan servicepapper. Om det är en E36 är det mycket billigt och om det är en fin E30 är det också ett bra pris. Kolla utrustning och service. Lycka till! |
|
|
Jag ringde på den i morse. Det var en röd E30 med M paket (vilket iofs. imponerar föga på mig) inte så mycket utrustning (taklucka och radio). Den är svensksåld och besiktigades i oktober. Det var inte mycket rost på den och skicket i övrigt var enligt säljaren bra. Detta och priset står på pluskontot. På minuskontot kan man notera följande poster. Anmärkning på besiktningen (spindelled glapp) Ägaren kunnde inte regnummret i huvudet "BDR 1... någonting, kanske BDR 101? Visst... det var en nissan terano. Kollade upp bdr 100-199 på Inget napp... Dessutom ingen servicebok men en väldig massa kvitton och övriga papper. Fråga: Ska jag åka 2 mil för att kolla på bilen? Priset är ju trots allt runt 10000-15000 lägre än normalt. |
|
|
Du kan ju fråga ägarn om kamremmen är bytt..Och isf när? Vi pratar totalras om du nu har oturen att råka ut för det när du glad ihågen drar iväg o det bara tystnar. Kolla kamaxeln,slitna nockar är inte helt ovanligt vid det miltalet.2,0:an är heller inte känd för att vara den mest inspirerande motorn som BMW tagit fram. Nåja, allt är relativt såklart.. Trist att han saknade servicebok,men bra att det fanns kvitton. Om du skall åka o titta på den?Tja det kan ju bara du känna,eller hur? Mvh Janne. |
|
Crusty |
Janne T: Har inte en 320 oavsett om det e en E30 eller E36 Kammkjedja? den behövs ju inte bytas ofta, högst en gång under bilens livslängd! Eller har jag fel? "The Blue BMW" |
|
Crusty! Nej,M20 motorn har rem. Mvh Janne. |
|
| Nej, jag tror att jag skiter i det. En ägare som inte ens kan komma ihåg sin bils regnummer kan ju inte direkt vara någon pedant. Dessutom hade han bara haft bilen sen i oktober. Det luktar lite skumt här och då skiter jag i det. | |
| Jag gjorde en kovändning och åkte för att titta på bilen. Den var rätt fin faktiskt, även om den var ordentligt grisig både invändigt och utvändigt, nästan helt och hållet rostfri. Enda stället är lite lite under vänster bakskärm men i övrigt inget. Den var utrustad med stora M-paketet vilket ju innebär en jäkla baboon-vinge bak, suck. Dessutom hade man gjort något riktigt syndigt: Bytt ut BMW original ratt och knopp och ersatt dessa med billiga biltillbehörsdito. Usch. Men å andra sidan så blev priset väldigt bra efter lite prutning så nu är jag ägare till en -91:ans 320iM. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.