AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
917

Startproblem efter byte av bränslerör.

wg
2
wglide
520 -94
Jag har bytt ut de gamla ruttna bränslestålrören & satte dit plaströr istället. Bytte alltihop, både tillopp, retur & kanister. Blev klar sent igår kväll & tänkte provköra men bilen vill ej starta, körde batterislut efter nån dryg minut. Min fråga är egentligen om det tar lång stund för motorn att dra igång å "fylla" bränslesystemet efter att man har bytt rören? Jag var försiktig ur renhetssynpunkt när jag monterade de nya just för att slippa smuts i slangarna.
Har batteri på laddning inför felsökaraktivitet till kvällen igen, men synpunkter mottages tacksamt.
Chips!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tar ju en stund,och har du dåligt batteri just vid detta tillfälle så kan det nog bli så att du inte hinner få upp trycket tillräckligt snabbt...Men normal sett(dvs med fräscht batteri) så ska det inte ta så lång stund att batteriet hinner "dö"..

En minut borde ha räckt iofs :/

Mvh Janne.
Jh
53
Jhoony
520i -97
Min slog igång på just ingen tid alls med tomma bränslerör (blev också tvingad att byta rören efter senaste besiktningen). Det var i stort sett ingen skillnad mot normalt.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Du har inte förväxlat rören vid bränsleregulator eller kanister?
Du får nog dubbelkolla det.
FAF
wg
2
wglide
520 -94
Nu e BMW:n igång!
En rejäl laddning av batteriet gjorde susen. Fick dock kranka motorn en stund innan den började frusta igång.
Alltid bra att dubbelkolla såsom att soppa finns eller att rören inte är förväxlade som FAF påpekar.

Tack för era tips å råd, hörs säkert snart igen!
/W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.