|
|
|
|---|---|
|
har en bmw e39,, det har slutat blåsa luft i bilen ingen varm/kallt heller,,, ingen som fungerar,,,, vad kan jag göra? nån som kan hjälpa mig? | |
|
Kollat säkringen eller ta en titt på denna länk: Länk |
|
| fläktmotståndet är det med all säkerhet har bytt på min e39-00 kostar ca 800 på bmw tar en kvart att byta | |
| hur byter man fläktmotståndet vart sitter den? | |
|
Har du kollat länken ovan?? ;) _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Gucci: kolla länken som Schiklgruber tog fram i inlägget efter ditt! Diesel-räsern /Rickard |
|
| ok jag tackar er alla | |
|
de gick perfekt. jag behövde inte byta fläktmotståndet, |
|
|
Vad var det för fel? |
|
| jag gjorde inte mkt, kopplade bort kabel o sen satte på den igen så fungerar den nu perfekt,,, de verkarsom de va nått med kabel men den såg ut bra... | |
| Det kommer tillbaks. Det gör det alltid. Glappar lite först bara. | |
| va menar du att de ska komma tillbaks? | |
|
mm, ta lös kabeln, slipa den lite med sandpapper så att det är god kontakt innan du monterar tillbaka den. det han menar är att om det glappar och man bara rör i grejjerna så funkar det igen, så kommer det oftast tillbaka, glappet dvs.. efter ett tag igen. /mvh jocke Numera Jeep ägare. |
|
|
Tyvärr brukar det bli glappkontakt inne i den fasta kontakten på effektsteget. Ibland blir det så varmt pga dålig kontakt att kontakten smälter, det kan även bli periodiskt fel innan det blir permanent inne i effekstegets halvledare (transistorer). Bara att köra en tid och testa, kommer felet tillbaka så brukar det vara byte som gäller. FP |
|
|
jappp de hade ni helt rätt i helt sant! den har slutat fungera idag,,, så nu har jag samma problem som de va ibörjan ingen fungerar,,, ska kolla imorn vad kan jag göra,,, ska försöka slipa den med sandpapper hoppas den ska fungerar efteråt..... :( mvh Gucci |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.