AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
833

Frågor klimatanläggning, stegmotorer

To
141
Tomas Stadler
750iL -99
530i Touring -01
Hej,

Jag har några frågor som jag hoppas någon kan svara på. Bil, e34 530 1994, stora kliman, ej AUC. Felet gäller att vänster sida på klima ej reglerar temperaturen på rätt sätt i mittblåset och sidoutblås.

När höger sida har behagligt sval luft från mittspjället och sidospjället har vänster sida lika het luft i mitt- och sidoblås som det är vid fötterna. I vissa fall blir luften kall på vänster sida samtidigt som höger sida är behagligt tempererad. Detta uppstår när temp. vred höger-vänster sida har samma inställda temperatur. Den vita temperaturgivaren på vänster sida är kollad och är OK. Tempereringen på utblåsen vid fötterna är OK på båda sidor.

1. Om jag jar ett fel som endast uppträder på vänster sida, kan det vara fel på svärdet då?

2. Om jag misstänker att en stegmotor är defekt. Räcker det med att konstatera att den rör på sig, är den då OK. Jag menar, kan en defekt stegmotor röra på sig på fel sätt? Jag misstänker att en stegmotor endast hamnar i ändlägena. Kan en defekt stegmotor uppföra sid så?

Mvh

Tomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.