|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag undrar agn Mätartavlor på e46 -03a vad är det som avgör om det är en Silverram runt mätartavlorna? Är detta ett tillval eller följer det med vissa utrustningspaket? Och hur avgör man vilka paket som ingår. Skall åka och kolla på en 320 med m-paket i helgen. //Hans | |
|
Silverram är förbehållen 330i/330D. Vet ej om det var inbakat i M-paketet, men jag tror inte det. Mvh/ Niclas |
|
|
Kan stämma jag har ramarna på min 330i, mor har inte dem på sin 325i. Men de går väl att eftermontera? /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
| Jag tror de kromade ringarna ingick i Lifestyle-paketet. Har för mig att det endast var bilar med Lifestyle-paketet som fick kromade ringar utöver 330i/d. | |
| Det stämmer. kromringarna ingick i lifestyle-paketet på iallafall faceliftade E46:or. | |
|
Ok i Lifestylepaketet alltså. Vilket är en bra utrustningsnivå tycker ni? Skall man gå på m-sport, komort eller business? Vad tror ni? Och skulle ngn köpa en 320 e46 utan elhissar i bakdörrarna? //Hans |
|
|
barcy: I princip alla svensksålda, med några få undantag, har komfort pkt som minimi utrustning. Därutöver finns Pluspaket/Lifestylepkt eller M-sport. Jag skulle främst gå på en M-sport utrustad, men hittar du ingen vettig skulle jag annars gå på en som minst har Lifestylepaketet. |
|
|
Vad innebär Lifestyle paketet? /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Om jag minns rätt så är det kromringar, någon form av gråa alupaneler, BMW Business CD/Radio, Sportstolar, dimljus och belysningspaket samt handtag lackade i bilens färg. Jag kan ha missat nåt men det viktigaste är nog med. Frredrik, jag har nyligen också utvecklat ett visst hat mot trottoarkanter. :-) |
|
|
Min mors 325 -02 har sportstolar, Business stereon, sportratt med multifunktion, dimljuse, torkarautomatik, lackade handtag, alu panelerna men inte ringarna runt instrumenten. Bilen är svensksåld. Sportstolarna hör kanske ihop med läderklädseln och torkarautomatiken är väl ytterligare tillval. Synd att det inte sitter någon utrustningslista på sidan 2 i serviceboken på Svensksålda bilar som det gör på en bil som är såld i Tyskland. Hittade detta i ett inlägg av Udo Dirkelsniff när han beställde sin E46 318, men det skiljer säkert från år till år och mellan olika modeller. KOMFORTPAKET 3-serie Sedan: Multifunktion för ratt, Lädersportratt, Larm, Fällbara ryggstöd bak, Regnsensor, Klimatautomatik, CD-spelare, Radio BMW Business LIFESTYLEPAKET 3-serie (endast med komfortpaket): Tillgängliga lackeringar: Chiarettoröd, Mystikblå, Silvergrå, Stålblå, Safirsvart, Titansilver, Orientblå. Klädsel: Designinredning Scritto. Sportstolar, Fönsterhissar bak, elektriska, Interiörlister Moongrey, Instrumentramar, förkromade, Lättmetallfälgar Stjärneker 136, 16 tum. Förberedelse för BMW CD-växlare, inkl kabeldragning, hållare och sidoinklädsel i bagageutrymmet Hi-Fi högtalarsystem, 10 högtalare, 310 W Dragkrok med avtagbar kula, dolt utförande, inkl anpassad fjädring bak Förvaringspaket inkl armstöd fram mittarmstöd bak med utdragbar dryckeshållare och klämskena för avfallsbehållare, förvaringsnät på ryggstödens baksida samt jalusifack i mittkonsol fram mittkonsol bak med två utfällbara 12-volts eluttag Dubbade vinterdäck på aluminiumfälgar och motorvärmare med kupéuttag. Hehe, jo de där trottoarkanterna är lömska. Skall lämna en fälg på reparation när jag fått på vinterhjulen. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
|
Just det, Lättmetallfälgar Stjärneker 136, 16 tum ingår ju oxå samt fönsterhissarna bak. BMW Business ingick visst i komfortpaketet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.