AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.069

Vilka fälgar är snyggast till BMW 330i e90?

Väljer mellan dessa två:

Länk

Länk

Båda är 18".

Tacksam för svar!
Visa användare
38
PingWin
Bmw 320d -06
Peugeot 206Gti -01
Jag själv tycker dom som du länkade sist alltså bild nummer 2! fast det är där ju en smak sak.. :)
jag skulle valt #1, M6 replikorna.

Visa användare
29
MPOWER 2
BMW 740IA -98. Cosmossvartmet. (kanonfin)
Absolut nr 1 De är grymma passar bilen kanon ,

MPOWER2
Nr 2 helt klart om du frågar mig. Jag är inte så förtjust i M6 fälgarna. De passar visserligen på M6:an, men frågar du mig hör de hemma endast där och endast där.

Men som sagt detta är ju en smak sak.
An
23
Anders N:son
Bmw 335 coupe individual
helt klart nr 2
Av de två nummer 1, annars har du ACS-replikor från samma sida som jag tycker sitter som en smäck på e90: Länk

Mvh,
/Wille
Helt klart fälg nr.2.
Fast dom är ju inte direkt praktiska när det är dax för tvätt...
St
36
Strebern
BMW 320d Touring -08
Jag skulle helt klart tagit nr 1, klart giftigast

Buspelle
Nr 2
Nr 2 kommer att sitta perfekt. :-) Båda passar bra så det är en smaksak.
Visa användare
108
Nike81
330ic M -01
320i -87
Klart nr 1 M6 Copy.

Men en nackdel med copy.

Har själv M3 19" Copy på 330ic och de är super tunga! Väger av bara den. Det märks på accelratioen. mina 17" org med vinter däck är så mycket lättare, det märks även i topp fart (mindre viktigt)
Hej,

Ni är för roliga alltså. Lika många har röstat på fälg nummer 2 som fälg nummer 1. Hehe...det gör ju inte saken lättare för mig.

Så som jag tänker:

Om jag tar M6-replikorna så är de ju grymt coola och de har ju lite av en mörkare ton inuti. Bilen är ju svart, så jag tror att det kommer bli hel-nice. MEN...nackdelen med M6-replikorna är att de är FÖR "öppna" på något sätt. Det känns som att man, som Chris87 skrev, sätter på ett par riktigt jääkla feta race-fälgar på en sedan. Egentligen hör de hemma på en M6 eller en 645 och ingen-annan-stans. Men i slutändan är de coola och lätta att rengöra.

Om vi tar fälg nummer två som exempel, så har de alltid varit snygga i mina ögon. Riktiga klassiker faktiskt. Nackdelen med dem är bara en egentligen; de är jobbiga att rengöra. :) Jag har alltid haft jobbiga fälgar att rengöra. Såsom de som satt på min 323ci e46 och de som satt på min Z4 2.5i (vilken såldes igår).

M6-fälgarna kan alltså bli FÖR mycket på en 330i sedan, som helt saknar M-paket. Man vill ju inte att den ska likna en pizza-räser, utan förbli den Hitler-pulka den alltid varit. :)

Någon mer som har några idéer som kan hjälpa mig i mitt val?!

Tack!

/Danne
50-50 i ställning alltså.

Jag tycker personligen att föör stora och öppna fälgar kräver riktigt feta, gärna hålborrade brosskivor och stora flerkolvs-ok. M6-replikan är ett gränsfall.

Blir den dessutom tyngre så är det ett argument mot.
Länk
Helt ok utseende för en pizza-räcer ;)

Mvh,
/Wille
Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Hej

Tycker som Bones att det ser fånigt ut med orginalbromsar och M6 fälgen, annars kanon ihop med övrig design!

Är lite tveksam till replika-grejer bara. Finns säkert schyssta grejer också men har en polare vars vagn gick som en påse nötter på bana med replika fälgar trots bra däck. Däcken blev varma (än vanligt), troligtvis på grund av fälgen som han uppfattade det.

Någon som har samma eller motstridig erfarenhet?

Mvh
Arese
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
alternativ nummer två skulle jag nog valt.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Båda är snygga fälgar men på en E90 skulle jag nog valt alt 2, 135M-fälgen. Valde själv den fälgen till min bil för något år sedan.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
helt klart nr 2

__
Bilblogg:
Länk
Alternativ 2 - helt klart.
De andra kräver uppgradering av bromsar, annars ser det hellöjligt ut.
BMW 330iA som jag tänkte köpa hade visst skruvad mätare. :(

Se följande inlägg:

Länk

Faaaasen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.