AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.090

BMW delar imort från USA - låg dollar, spara pengar! :)

Hej,

Jag har faktiskt precis varit i Dalby utanför Lund och sålt min BMW Z4 2.5i 2004. :) Jag kommer ju självfallet att sakna bilen, men vad ska man göra?! Man (jag) kan ju inte casha upp två bilar direkt.

Så nu har jag sett ut en svart BMW 330i e90 2005 års modell som jag har tänkt köpa.

Och som vanligt så ska man ändra på originalsakerna som sitter på den. Såsom fälgar, baklampor till "black-line" eller vad de nu hette mm.

Så sökte jag på nätet efter bra hemsidor, och fick tag på en från USA som verkar ha "free international shipping with boat".

Eftersom dollarn e så låg som under 6.5 kr, kan man spara in mycket pengar där.

Men min fråga till er är om någon har beställt saker där tidigare så att man vet att de är att lita på.

Jag fick:

4 "Original M logo for Wheel, Rectangular Self Adhesive 10x18mm" $19.36
4 BMW Centercap Original BMW center cap 69mm pop in $24.20
1 Smoke Taillight Set 3-Series E90 Sedan "Black-Line" $275.00
1 3-Series E90 '06-up All Season Rubber Floor Mats $99.90
4 KO6 "Knock-Out" 18" x 8" 20/38mm Offset $760.00

Subtotal $1,178.46

Den sista för 760 USD är M6-fälgarna.

Jag vet inte vad ni tycker om slutpriset, men det slutade på runt 7600 kr.

Helt okej enligt min mening.

Men kan man lita på dem???

/Danne
Oj, jag glömde ju länken till hemsidan! :P

Länk
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jag själv har handlat en hel del av olika (fast mest samma) säljare via ebay.com och det har aldrig strulat! Tycker 7600 låter helt okej, men glöm inte att du måste räkna in frakt och tull i det med! Tullen baseras på värdet, minns dock inte mkt. Pratar man försiktigt med säljaren kan han skriva ned värdet på leveransen och då kommer man undan med lite pengar till, dock så minskar även försäkringsbeloppet om du väljer till det. Alltså värdet du får tillbaka om sakerna skulle försvinna.

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
38
PingWin
Bmw 320d -06
Peugeot 206Gti -01
Är det förhandsbetalning? Jag gillar personligen inte handla så via andra länder fast dom som gjort det säger att det funkar bra, allra bästa är om dom använder sig utav paypal.
+ tull (3-4 % tror jag visst) och moms 25% på varorna frakten och tullen sen då...
"småsaker" klarar sig oftast undan tullen men 4 fälgar kan du nog räkna med att det blir tull på det.. (om inte din kreavtive säljare kallar det "varuprov" eller begagnat" då KAN man klara sig..)

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ASA racing
Tror att det kan bli en dyr affär i slutänden. Du måste även räkna in frakten, Svensk tull, samt även Svensk moms, samt även 25% moms på frakten från USA. Sedan tillkommer även exp avg a: 180:- samt Svensk frakt från den Svenska tullen till din hemadress. Du kan glömma att förhandla bort tulldeklarationen med amerikanska företag. Mitt råd GLÖM DET HELA.
Jag har köpt mängder med prylar genom åren via ebay.com. Men på senare tid har införselreglerna skärps så hårt att det ej längre lönar sig att importera.
Tullen kommer att kräva Dig på inköpskvitto från säljaren, annar kvarhålls varan hos tullen, visar det sig att något ej stämmer så blir du dessutom bötfälld. No Thanks.
Visa användare
108
Nike81
330ic M -01
320i -87
Beställde nyss Xenon kitt 8st. De skulle skickas som gåva. Med ett värde på 19.99 dollar, går som gåva under det värdet. Men vart ju 8x19.99 dollar på värdet, så fick betala moms på detta värde. Vart inte så mcyket pengar men ca 800kr. Så på högre belopp blir det ju ännu mer.

18" fälgar på en E90 köp 19" då du ändå är på g. Känns inte så länge du inte har super sänkning eller liknade. Har sportchassi på 330in går bra och ser snyggt ut :)
Tack för alla era svar. Jag får väl suga på karamellen ett tag till iaf. :)

Har precis löst in min bankcheck på Z4:an nu, så man har ju pengarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.