AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.261

Nya x5an vilken chassisättning är bäst.

vanliga, sporshassit eller adaptive drive. Är det nya sportscassit lika hårt som det gamla. Jag har beställt en 3.0sd men har lite ångest för fjädring samt färg.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej!
Grattis till valet av en trevlig bil.
Sportpaket, extrastora hjul och sportfjädringar gör inte färden på vägar som i Sverige bekvämare direkt. Adaptive driven har fördelen att vara underbar för gången och samtidigt gör det bilen attraktivare den dagen du ska sälja.
Om det däremot är värt merkostnaden jmf med standardchassie, det vet bara du själv.

Ang färgval. Svart, silver och blått har det gått 13 bilar på dussinet de senaste åren. Den senaste trenden är vitt om du frågar bilhandlarna.
Ljus färg har fördelen att smutsen inte syns lika väl och en mörk färg upplevs kanske som lite elegantare. Personligen beställde jag en vit X3 2.0d för 2½ år sedan och då vitt nu är trend så förespråkar jag nästa trend som ljusgrönt och liknande att vara inne om ett par år. Varför? Grönt är skönt och miljön ligger i tiden:) Nu kan jag inte X5-färgerna men vid en snabb koll på autoscout.de på begagnade X5 E70 fastnade mitt öga vid spacegrå, ngn beige metallic samt djupgrön. Till inredning om man är riktigt vågad, varför inte en ljus textilklädsel som borde vara nästa retro efter skinn i alla år. Minns 70-talets Merca S-klasse med extramjuk plyschklädsel:)
Lycka till!
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.