AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.283

Rätt pris på en M5 -05

lob
Var och tittade på en M5:a -05 med en kompis idag. Bilen är svensksåld, uttagen mars 05 och har gått 1200 mil. Ägaren som är bosatt i monaco för närvarande registrerade bilen där men nu är bilen tillbaka i Sverige och skall säljas här. Det begärda priset är 600.000 kr och det finns kanske lite att gå på. Bl a är fälgarna lite kantstötta och det saknas vinterdäck. Annars finns all utrustning inkl tonade rutor, glastak, SMG, multifunktionsstolar, Hi Fi mm. Bilen står inne för service och skall rekondas i morgon. Man höll även på att byta hydralmotorn på SMG;n i förebyggande syfte eftersom det visat sig vara en svag punkt. Anledningen till att ägaren vill sälja bilen var att han har flyttat upp i Alperna och M5:an inte riktigt fyller sin funktion där enl ägaren som dessutom har fler bilar. Han hade dessutom svårt att komma överrens med paddlarna på SMG lådan (han är 64 år) Det verkar vara ett vettigt köp eller ?

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Spontant tycker jag M5e60 stått sig förvåndsvärt bra i pris.
En -05:a borde normalt sett i det närmaste vara nere i halva nypriset.

runt 450-500'

Jag har ingen koll på vad bilarna verkligen säljs för men annonserade priser känns spontant höga.

"Din" bil har ju gått väldigt lite och verkar välutrustad så priset kanske är ganska rimligt. Men jag skulle tippa på att det nu på senhösten/vintern går att få loss en M5-05 för strax över 500' i Sverige om man har lite is i magen och köper den privat.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
1200 mil är mycket låga mil på en -05, det får du absolut betala extra för. Spontant låter priset inte helt fel, men det är absolut inte billigt. En snarlik kostar dryga 500-ingen i Tyskland, men då har den troligtvis mer mil men också mer utrustning. Frågan är som vanligt hur mycket det är värt med en svensksåld bil?

Mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Förresten, tänk på att M5 E60 troligen kommer att stå inför ett rejält tapp när de tyska 3-årsleasingbilarna börjar komma ut på marknaden april-maj -08. Jag tror att de snabbt kommer att trilla under halva nypriset, dvs runt 400-450 loppor.

Mvh Johan
Du kommer få förklara utförligt om att den är Sv-såld eftersom den kommer stå som import i pappren när den återregisteras i Sverige = betala inte extra för Sv-såld, 600tkr känns dyrt neråt 500tkr är vettigare.

Stephan
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
En snabb koll på mobile med (ca:) likvärdigt miltal... Länk
Skulle säga 560k då har du en fin bil till bra pris. Kanske ännu lite lägre.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.