AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.327

e46 Montera aktiv sub, problem komma åt högtalarkablage bak

no
24
no-silence
325iA E90 -05
Hello! Har en E46 320i kombi
Precis inköpt mig en GAS aktiv bas. Jag har fått 2 aber....

1. Jag ska köra via högnivå och behöver komma åt högtalarkablage där bak i skuffen (det är en kombi). Jag vet inte riktigt hur jag ska komma åt högtalaren eftersom högtalaren är ditskruvad så man inte kommer åt skruvskallen. Någon som lyckats komma åt kablaget utan att behöva skruva isär halva bilen?

2. Någon som har tips på en bra remote man kan använda? Försökte koppla in mig på belysningen baktill men det lyckades inte. Subben står i bakutrymmet eftersom batteriet finns där.

Tacksam för svar
ji
729
jigga
428i coupé -2014
1) Vet inte hur det ser ut på en touring men på coupén lossar man skruvarna uppe från hatthyllan under skyddsgallret.

2) Antennföstärkaren funkar bra att ta remote ifrån det har jag gjort på min. Den sitter innanför klädseln på stolpen där bak på förarsidan. Vet inte vad stolpen kallas men det är den mellan baksäte och tak.
no
24
no-silence
325iA E90 -05
nää tyvärr så är det inte lika lätt som coupén att komma åt högtalarkabeln. Någon annan som har tips?
Lo
33
Lokkin
BMW 330 Ci
Har också problem att stjäla en remote från bakljuset.
Hittar en sladd som ger 12 V vid tändning på, 13-14 V när motorn startas men av någon anledning slår steget till och från då och då.

Tar jag remote direkt på batteriets plus-pol fungerar det klockrent.

Förslag? (vet att det låter undeligt, felsöker)
Lo
33
Lokkin
BMW 330 Ci
Strunt samma, lägger ner och försöker gräva fram remoten till antennförstärkaren...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.