|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har läst i flera trådar om sk "torrbollar" som man kan lägga in i bilen inför vinterförvaringen. Jag undrar då var man kan köpa dessa? Bor i Stockholm. /Mattias | |
|
Torrboll hittar du på närmsta bygg lr järnhandel. /T |
|
|
finns även på ICA Diesel-räsern /Rickard |
|
|
biltema`s fungerar bra har ett par till min sommar bil under vinter tid (205 cti) |
|
| Är en torrborr en bra lösning för att slippa få is på insidan av rutorna under vintern? | |
|
passa er med torrbollar i bilar, fukten i luften absorberas av "medlet" i påsarna och droppar ner i en burk, om denna vätska kommer i kontakt med plåt så rostar det något kopiöst, hade en torrboll inomhus, jag välte den och vätskan rann bakom ett element och nu senare upptäcktes grava rostangrepp på baksidan av elementet, så mitt råd var ytterst försiktig så du inte spiller ut för det kan bli mycket vätska i burken, jag förvarar bilen i ett torrt kallgarage utan torrboll men öppnar garagedörrarna ibland och fönstren på bilen är öppna en cm för vädring skull mvh Uffe/bildock |
|
|
det äv vanligt salt i torrbollen //Stefan |
|
|
Överskottsbolaget har också torrbollar jag köpte där till Porschen. Mvh Nordstedt BMW!! behöver jag säga mer ? |
|
|
Vad händer OM det skulle bli minusgrader i garaget och det står en torrboll med lite vatten/goja i burken? Fryser vattnet/gojan? Kan burken frysa sönder så att gojan kan rinna ut i bilen? molle |
|
|
Som tidigare inlägg visar på är det salt i torrbollen, dvs ger lägre frystemperatur än vatten (jmf saltning av vinterbägar). Beroende på hur kallt det är i garaget så klarar det nog några minugrader. MvH Hd |
|
| salt fungerar ju till -12 så det borde ju vara grönt ner till den temperaturen iaf.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.